Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE019
Ders İsmi: Erken Okur-Yazarlık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. DİDEM ELİTEZ
Dersi Veren(ler): Hale Dere Çiftçi
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için dersin amacı;

Öğrencilerin okuryazarlık ve ilişkili kavramları anlayabilmesi, erken okuryazarlık becerilerinin kuramsal çerçevesi, erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi, okuryazarlık kazanımında ev ortamının etkileri, erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yaklaşımları, erken okuryazarlık becerilerini okul yaşantısında destekleyici stratejileri, erken okuryazarlık becerilerini ev ortamında destekleyici stratejiler geliştirebilmeyi ve özel gereksinimli çocuklarda erken okuryazarlık becerilerinin kazanılmasını öğrenmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Okuryazarlık ve ilişkili kavramlar, erken okuryazarlık becerilerinin kuramsal çerçevesi, dil ve erken okuryazarlık ilişkisi, erken okuryazarlık, okuma ve akademik başarı ilişkisi, erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi, okuryazarlık kazanımında ev ortamının etkileri, erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yaklaşımlar, erken okuryazarlık becerilerini okul yaşantısında destekleyici stratejiler, erken okuryazarlık becerilerini ev ortamında destekleyici stratejiler ve özel gereksinimli çocuklar ve erken okuryazarlık becerilerinin kazanımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Okuryazarlık ve ilişkili kavramları tanımlar
2) Dil ve erken okuryazarlık ilişkisini açıklar,
3) Erken okuryazarlık, okuma ve akademik başarı ile arasındaki ilişkiyi açıklar
4) Erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi ve ev ortamının etkilerini dikkate alarak erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirir,
5) Erken okuryazarlık becerilerini okul yaşantısında destekleyici stratejilerin kullanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okuryazarlık ve ilişkili kavramlar
2) Erken okuryazarlık becerilerinin kuramsal çerçevesi
3) Erken okuryazarlık becerilerinin kuramsal çerçevesi
4) Dil ve erken okuryazarlık ilişkisi
5) Erken okuryazarlık, okuma ve akademik başarı ilişkisi
6) Erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi
7) Erken okuryazarlık becerilerinin içeriği ve gelişimi
8) Ara Sınav
9) Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesi
10) Erken okuryazarlık kazanımında ev ortamının etkileri ve düzenlenmesi
11) Erken okuryazarlık becerilerinin değerlendirilmesinde kullanılan yaklaşımlar
12) Erken okuryazarlık becerilerini okul yaşantısında destekleyici stratejiler
13) Erken okuryazarlık becerilerini ev ortamında destekleyici stratejiler
14) Özel gereksinimli çocuklar ve erken okuryazarlık becerilerinin kazanımı
15) Genel tekrar
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Önerilen bir kaynak bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Önerilen bir kaynak bulunmamaktadır.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır.
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır.
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir.
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır.
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır.
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur.
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır.
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar.
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir.
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir.
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 3
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. 3
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. 3
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. 3
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. 3
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. 3
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. 3
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. 3
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. 3
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. 2
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. 3
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. 3
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 30
Ödevler 6 12
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 74