Ders Kodu: | CGE013 | ||||
Ders İsmi: | Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ŞEBNEM GÜMÜŞCÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Şebnem Gümüşçü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Derste, özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılması konularında bilgi ve becerisinin öğrenciye verilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, kaynaştırmanın ilkeleri, amaçları, türleri, kaynaştırmanın tarihi, kaynaştırma eğitiminin başarılı bir şekilde uygulanmasını etkileyen faktörler, bütünleştirme ve kaynaştırma uygulamaları arasındaki farklılık ve kuramsal dayanaklar, Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarının yasal çerçevesi, Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler, Kaynaştırma/bütünleştirmede engeller, kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlerinin değerlendirilmesi, kaynaştırma modelleri, kaynaştırma eğitiminde önemli rol oynayan kişiler, eğitim ortamı ve programları, kaynaştırma sınıfında engelli çocuğu gelişimsel olarak desteklenme, zihinsel yetersizliği, iletişim bozuklukları, bedensel yetersizlikler vb. çocuklar için öğretimsel uyarlamalar, örnek programlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Kaynaştırmanın tarihçesi ve Türkiye’deki uygulamaları açıklar 2) II. Başarılı kaynaştırma uygulamaları için gerekli olan etmenleri tartışır 3) III. Kaynaştırma ortamlarına öğretimsel uyarlamalar yapar 4) IV. Zihinsel yetersizliği, iletişim bozuklukları, bedensel yetersizlikler vb. çocuklar için öğretimsel uyarlamalar yapar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, kaynaştırmanın ilkeleri, amaçları, türleri | |
2) | Kaynaştırmaya tarihsel bakış | |
3) | Bütünleştirme ve kaynaştırma uygulamaları arasındaki farklılık ve kuramsal dayanaklar | |
4) | Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarının yasal çerçevesi | |
5) | Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler, Kaynaştırma/bütünleştirmede engeller | |
6) | Kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlerinin değerlendirilmesi | |
7) | Kaynaştırma modelleri, kaynaştırma eğitiminde önemli rol oynayan kişiler | |
8) | Vize | |
9) | Kaynaştırmada eğitim ortamı ve programları | |
10) | Kaynaştırma uygulamalarında öğretimin planlanması | |
11) | Zihinsel ve Fiziksel Yetersizliklerde Öğretimsel Uyarlamalar | |
12) | İletişim bozukluklarında öğretimsel uyarlamalar | |
13) | Kaynaştırma Uygulamalarında Davranış Yönetimi ve Sosyal Yeterliliklerin Geliştirilmesi | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları, Güncel Akademik Yayınlar |
Diğer Kaynaklar: | Okul Öncesinde Kaynaştırma-Bülbin Sucuoğlu Kök Yayıncılık (2016) Özel Eğitim ve Kaynaştırma-Atilla Cavkaytar Eğiten (2018) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 58 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 90 |