CGE013 Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk Gelişimi (Yandal) Çocuğa Bütüncül YaklaşımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE013
Ders İsmi: Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ŞEBNEM GÜMÜŞCÜ
Dersi Veren(ler): Şebnem Gümüşçü
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste, özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılması konularında bilgi ve becerisinin öğrenciye verilmesidir.
Dersin İçeriği: Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, kaynaştırmanın ilkeleri, amaçları, türleri, kaynaştırmanın tarihi, kaynaştırma eğitiminin başarılı bir şekilde uygulanmasını etkileyen faktörler, bütünleştirme ve kaynaştırma uygulamaları arasındaki farklılık ve kuramsal dayanaklar, Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarının yasal çerçevesi, Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler,
Kaynaştırma/bütünleştirmede engeller, kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlerinin değerlendirilmesi, kaynaştırma modelleri, kaynaştırma eğitiminde önemli rol oynayan kişiler, eğitim ortamı ve programları, kaynaştırma sınıfında engelli çocuğu gelişimsel olarak desteklenme, zihinsel yetersizliği, iletişim bozuklukları, bedensel yetersizlikler vb. çocuklar için öğretimsel uyarlamalar, örnek programlar.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) I. Kaynaştırmanın tarihçesi ve Türkiye’deki uygulamaları açıklar
2) II. Başarılı kaynaştırma uygulamaları için gerekli olan etmenleri tartışır
3) III. Kaynaştırma ortamlarına öğretimsel uyarlamalar yapar
4) IV. Zihinsel yetersizliği, iletişim bozuklukları, bedensel yetersizlikler vb. çocuklar için öğretimsel uyarlamalar yapar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, kaynaştırmanın ilkeleri, amaçları, türleri
2) Kaynaştırmaya tarihsel bakış
3) Bütünleştirme ve kaynaştırma uygulamaları arasındaki farklılık ve kuramsal dayanaklar
4) Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarının yasal çerçevesi
5) Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler, Kaynaştırma/bütünleştirmede engeller
6) Kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlerinin değerlendirilmesi
7) Kaynaştırma modelleri, kaynaştırma eğitiminde önemli rol oynayan kişiler
8) Vize
9) Kaynaştırmada eğitim ortamı ve programları
10) Kaynaştırma uygulamalarında öğretimin planlanması
11) Zihinsel ve Fiziksel Yetersizliklerde Öğretimsel Uyarlamalar
12) İletişim bozukluklarında öğretimsel uyarlamalar
13) Kaynaştırma Uygulamalarında Davranış Yönetimi ve Sosyal Yeterliliklerin Geliştirilmesi
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları, Güncel Akademik Yayınlar
Diğer Kaynaklar: Okul Öncesinde Kaynaştırma-Bülbin Sucuoğlu Kök Yayıncılık (2016)
Özel Eğitim ve Kaynaştırma-Atilla Cavkaytar Eğiten (2018)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 58
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 90