Dersin Amacı: |
Derste, özel gereksinimli öğrencilerin kaynaştırılması konularında bilgi ve becerisinin öğrenciye verilmesidir. |
Dersin İçeriği: |
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, kaynaştırmanın ilkeleri, amaçları, türleri, kaynaştırmanın tarihi, kaynaştırma eğitiminin başarılı bir şekilde uygulanmasını etkileyen faktörler, bütünleştirme ve kaynaştırma uygulamaları arasındaki farklılık ve kuramsal dayanaklar, Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarının yasal çerçevesi, Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler,
Kaynaştırma/bütünleştirmede engeller, kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlerinin değerlendirilmesi, kaynaştırma modelleri, kaynaştırma eğitiminde önemli rol oynayan kişiler, eğitim ortamı ve programları, kaynaştırma sınıfında engelli çocuğu gelişimsel olarak desteklenme, zihinsel yetersizliği, iletişim bozuklukları, bedensel yetersizlikler vb. çocuklar için öğretimsel uyarlamalar, örnek programlar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, kaynaştırmanın ilkeleri, amaçları, türleri |
|
2) |
Kaynaştırmaya tarihsel bakış |
|
3) |
Bütünleştirme ve kaynaştırma uygulamaları arasındaki farklılık ve kuramsal dayanaklar |
|
4) |
Türkiye’de kaynaştırma uygulamalarının yasal çerçevesi |
|
5) |
Kaynaştırmayı başarıya ulaştıran etmenler, Kaynaştırma/bütünleştirmede engeller |
|
6) |
Kaynaştırma uygulamalarında öğrenci gereksinimlerinin değerlendirilmesi |
|
7) |
Kaynaştırma modelleri, kaynaştırma eğitiminde önemli rol oynayan kişiler |
|
8) |
Vize |
|
9) |
Kaynaştırmada eğitim ortamı ve programları |
|
10) |
Kaynaştırma uygulamalarında öğretimin planlanması |
|
11) |
Zihinsel ve Fiziksel Yetersizliklerde Öğretimsel Uyarlamalar |
|
12) |
İletişim bozukluklarında öğretimsel uyarlamalar |
|
13) |
Kaynaştırma Uygulamalarında Davranış Yönetimi ve Sosyal Yeterliliklerin Geliştirilmesi |
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
3 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
3 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
3 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
3 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
2 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
2 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
3 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
3 |