Dersin Amacı: |
Her öğrenci için dersin amacı;
Öğrencilerin halk sağlığı konusunda temel bilgilere sahip olmaları, sağlığın bozulmasını etkileyen faktörleri, kişisel hijyen, besin hijyeni ve çevre kirliliği konularında bilgi sahibi olmalarını, bulaşıcı hastalıklardan ve kazalardan korunma yollarını öğrenmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Temel halk sağlığı hakkında bilgi, sağlığın bozulmasını etkileyen faktörler, kişisel hijyen, su hijyeni, beslenme, konut ve çevre, atmosfer kirliliği, atık maddeler, bulaşıcı hastalıklardan korunma, kazalar ve kazalardan korunma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halk Sağlığına Giriş ve Temel Kavramlar |
|
2) |
Günümüzde Halk Sağlığı Anlayışı |
|
3) |
Temel Sağlık Hizmetleri |
|
4) |
Türkiye’de Sağlık Hizmetleri ve Sağlık Örgütlenmesi |
|
5) |
Sağlık Düzeyi Göstergeleri |
|
6) |
Temel Epidemiyoloji |
|
7) |
Aşı ile Korunulabilen Hastalıklar |
|
8) |
Vize |
|
9) |
Genişletilmiş Bağışıklama Programı |
|
10) |
Halk Sağlığı Yaklaşımıyla
Ana Sağlığı ve Aile Planlaması
|
|
10) |
Atık maddeler |
|
11) |
Halk Sağlığı Yaklaşımıyla Çocuk Sağlığı
|
|
11) |
Bulaşıcı hastalıklardan korunma |
|
12) |
İş Sağlığı ve Güvenliği |
|
12) |
Bulaşıcı hastalıklardan korunma |
|
13) |
Kazalar ve kazalardan korunma |
|
13) |
Çevre Sağlığı |
|
14) |
Halk Sağlığı Yaklaşımıyla Sigara Sorunu
|
|
14) |
Kazalar ve kazalardan korunma |
|
15) |
Genel tekrar |
|
16) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları ve ppt sunumlar |
Diğer Kaynaklar: |
1. Stanhope M, Lancester J, 1996, Community Health Nursing, Mosby
2. Bertan, M. Güler Ç, 1995, Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güneş,
3. Erci Behice Halk Sağlığı Hemşireliği.
4. Concepts and Practice, Fifth Edition, Lippincott, Philadelphia- New York- Baltimore
5. Öztek Z, Akdur R, Aycan S (ed), Herkese Sağlık, Türkiyenin Hedef ve Stratejileri (2001), Ankara, Barok Matbaacılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. |
3 |
2) |
Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
3) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. |
3 |
4) |
Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. |
3 |
5) |
Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
6) |
Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
3 |
7) |
Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. |
3 |
8) |
Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. |
3 |
9) |
Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. |
3 |
10) |
.Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. |
3 |
11) |
Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. |
3 |
12) |
Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. |
1 |
13) |
Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. |
1 |
14) |
Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. |
3 |
15) |
Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
3 |