Dersin Amacı: |
İş kazaları ve meslek hastalıkları, nedenleri, sonuçları ve önlenmesiyle ilgili bilgilerin verilmesi. |
Dersin İçeriği: |
İş Sağlığı ve Güvenliği'nin tarihi gelişimi, iş kazası ve meslek hastalıkları ve maliyeti, iş güvenliği kavramı, iş güvenliği çalışmalarının iş gücü verimliliği açısından önemi, iş güvenliğinde temel unsurlar, tehlikelerin kaynakları, iş sağlığı kavramı,Psikososyal Risk etmenleri, Ulusal ve Uluslararası iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kuruluşlar, ILO direktifleri, güvenliği bozan olaylar: Yangın, Deprem ve Sel. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İş sağlığı ve güvenliği kavramlar, kurallar |
|
2) |
İş sağlığı ve güvenliği kavramlar, kurallar |
|
3) |
İş hukuku, Kanunlarda ş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kuruluşlar |
|
4) |
Meslek hastalıkları |
|
5) |
Koruyucu önleyici tedbirler |
|
6) |
İş güvenliği ekipmanları |
|
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
İş güvenliği ekipmanları |
|
9) |
Hava kirliliğine neden olan gazlar, zararlı gazlar ile ilgili mevzuat |
|
10) |
İş kazası sonucu oluşan yanıklar ve tedbirler |
|
11) |
Elektrik çarpması ve önleyici tedbirler |
|
12) |
Atıklar ve atıkların sınıflandırılması |
|
13) |
Çalışma ortamını zehir gazlardan arındırma, havalandırma ekipmanları |
|
14) |
Atıkların depolanması, ger dönüşümü |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
İŞ GÜVENLIĞI, PROF. DR. ABDULVAHAP YIĞIT, DORA YAYINEVI
İŞÇI SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLIĞI, HÜSEYIN ALTINEL, DETAY YAYINCILIK
İŞ GÜVENLIĞI KÜLTÜRÜ, DOÇ. DR. TUNÇ DEMIRBILEK, LEGAL YAYINCILIK
İŞ GÜVENLIĞI KÜLTÜRÜ, DR. SALIH DURSUN, BETA YAYINEVI |
Diğer Kaynaklar: |
İŞ GÜVENLIĞI, PROF. DR. ABDULVAHAP YIĞIT, DORA YAYINEVI
İŞÇI SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLIĞI, HÜSEYIN ALTINEL, DETAY YAYINCILIK
İŞ GÜVENLIĞI KÜLTÜRÜ, DOÇ. DR. TUNÇ DEMIRBILEK, LEGAL YAYINCILIK
İŞ GÜVENLIĞI KÜLTÜRÜ, DR. SALIH DURSUN, BETA YAYINEVI
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki temel bilgi ve kanıta dayalı güncel gelişmeleri araştırma, uygulama, doğruluk, güvenilirlik ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
|
2) |
Bireylerin enerji ve besin ögesi gereksinimlerini bilimsel yöntemlerle saptama, yeterli ve dengeli beslenme kuralları doğrultusunda bireye özgü beslenme plan ve programını geliştirebilir. |
|
3) |
Toplumun beslenme durumunun saptanmasına yönelik yöntemleri kullanarak, sağlığın korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için besin ve beslenme plan ve politikası geliştirebilir. |
|
4) |
Üretim tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilir. |
1 |
5) |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili temel bilgileri derinlemesine düşünüp uygulamaya geçirmek, özellikle problem çözme ve karar verme becerisine sahip olmak, araştırma projesi oluşturabilmek, bilgi toplama ve rapor hazırlama sürecinde güncel teknolojileri, bilgisayar ve bilgi işlem becerilerini kullanır. |
|
6) |
Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği güncel bilgi ve becerileri kullanarak bireyin, toplumun ve hastanın beslenme durumunu saptar, değerlendirir, yorumlar, çözüm yolları üretir, tıbbi beslenme tedavisi uygular, sağlık ve sosyal alanlarda ulusal ve uluslararası tüm paydaşlarla ekip çalışması yapar, etik kurallara göre hareket eder. |
|
7) |
Hedef grubun enerji ve besin ögesi gereksinimlerini göz önünde tutarak, Beslenme ve Diyetetik açısından değerlendirerek, toplu beslenme yapılan kurumlarda menü planlaması yapar ve yiyeceklerin satın alınmasından servisine kadar tüm aşamalarda besin güvenliğine dikkat eder, uygun hizmet sunumunu teknolojik gelişmelerden de faydalanır. |
|
8) |
Bireyi ve toplumu güvenli ve sağlıklı yiyecekler seçmeye teşvik edecek stratejiler geliştirir, uygular, ilgili eğitim materyallerini hazırlar ve günceller. |
|
9) |
Ürün geliştirme, besin analizi ve kalitesini etkileyen etmenlere yönelik laboratuvar uygulamaları yapar, yorumlar ve yasal düzenlemelere göre değerlendirir. |
|
10) |
Tüm yaşam döngüsü boyunca bireylerin ve toplumun sağlıklı beslenme bilincinin oluşturulması ve bilgi düzeyinin arttırılmasına yönelik araştırma, proje ve programları planlar, yönetir, değerlendirir, izler, raporlar ve ekip çalışmalarına liderlik eder, ulusal ve uluslararası besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulmasına destek verir. |
|
11) |
Farklı yaş gruplarındaki hasta bireylerin sosyokültürel ve ekonomik yapısını, beslenme alışkanlıklarını dikkate alarak interdisipliner yaklaşım içerisinde bireye uygun tıbbi beslenme tedavisini planlar, uygular, izler ve değerlendirir. Klinik araştırmalara katılır. |
1 |
12) |
Mesleki gelişmeleri takip edebilmek ve meslektaşları, hastaları ve toplum ile iletişim kurmak için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. |
|
13) |
Alanında bilgiye ulaşmak, yaygınlaştırmak için güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. |
|
14) |
Tüm alan çalışmaları ve bilimsel çalışmalarda kendi meslektaşları ve farklı meslek elemanları ile takım halinde çalışır. |
1 |
15) |
Görevini mesleki sorumluluk ve etik değerler çerçevesinde gerçekleştirir, yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilim, teknoloji ve sağlık konusundaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirir, diyetisyenlik mesleğinin ilerlemesini ve gelişmesini sağlar. |
|