Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ATA101
Ders İsmi: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SUAT EREN ÖZYİĞİT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1)Türk Bağımsızlık Savaşı öncesi durumun kavranması sağlanarak, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri, Atatürkçü düşünce, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek.
2)Türkiye ile Atatürk İnkılâpları ve İlkelerine yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek.
3)Türkiye'yi bölünmez bir bütünlük içinde, Atatürk İnkılâpları ve İlkeleri doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek.
4)Öğrencileri, Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek.
Dersin İçeriği: Osmanlı İmparatorluğu´nun Dağılışı, Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet Dönemi, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Kurtuluş Savaşı; Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, TBMM´nin Kuruluşu, Cumhuriyetin İlanı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgili olmak.
2) Osmanlı İmparatorluğu'nun yıkılışını ve Türk İnkılâbını hazırlayan nedenleri açıklayabilmek.
3) Osmanlı İmparatorluğu'nda yapılan yenileşme hareketlerini açıklayabilmek.
4) Osmanlı Devleti'nin parçalanmasına neden olan Balkan ve Birinci Dünya Savaşlarının sebep ve sonuçlarını açıklayabilmek.
5) İşgallere karşı tepkileri açıklayabilmek.
6) TBMM’nin açılması ve cumhuriyetin kuruluşunu açıklamak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Osmanlı İmparatorluğu'nda Başlıca Reformlar
2) 1839 Tanzimat Fermanı, Islahat Fermanı
3) I. Meşrutiyet Dönemi. II. Abdülhamid, Genç Osmanlılar
4) II. Abdülhamid İstibdadı ve Genç Türkler
5) II. Meşrutiyet Dönemi
6) Trablusgarp ve Balkan Savaşları
7) Bab-ı Ali Baskını (coup d'etat)
8) Ara sınav
9) Birinci Dünya Savaşı (1914-1916)
10) Birinci Dünya Savaşı (1916-1918)
11) Mondros Mütarekesi, Amasya Genelgesi, Kongreler
12) Kurtuluş Savaşı (1919-1921)
13) Kurtuluş Savaşı (1921-1923)
14) Cumhuriyetin İlanı, Halifeliğin Kaldırılması
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Modern Türkiye'nin Doğuşu, Bernard Lewis; Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye II, Stanford J. Shaw&Ezel Kural Shaw.
Emergence of Modern Turkey, Bernard Lewis; Ottoman Empire and Modern Turkey II, Stanford J. Shaw&Ezel Kural Shaw.
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme: Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek tasarım problemlerine yenilikçi ve etkili çözümler üretebilirler. Eleştirel düşünme ve analiz yetenekleri sayesinde, karşılaştıkları tasarım zorluklarını farklı açılardan değerlendirebilir ve en uygun çözüm yollarını belirleyebilirler. Problem çözme sürecinde araştırma yapma, bilgi toplama ve analiz etme becerilerini kullanarak, tasarım süreçlerini iyileştirme yetkinliğine sahip olurlar.
2) Tasarım İlkeleri ve Teknik Bilgi: Öğrenciler, temel tasarım ilkelerini (kompozisyon, denge, kontrast, uyum, ritim vb.) öğrenerek, profesyonel ve estetik açıdan başarılı tasarımlar oluşturabilirler. Renk teorisi, tipografi, hiyerarşi ve grid sistemleri gibi tasarım prensiplerini uygulayarak etkili görsel iletişim sağlama becerisine sahip olurlar. Teknik bilgi ve beceriler, öğrencilerin tasarım sürecinde karşılaştıkları teknik sorunları çözmelerine ve projelerini profesyonel standartlarda gerçekleştirmelerine olanak sağlar.
3) Dijital ve Baskı Tasarımı: Öğrenciler, dijital ortamlarda kullanılacak grafik tasarım yapmayı öğrenirler. Bu kapsamda, dijital illüstrasyon, web tasarımı, kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı ve hareketli grafikler (motion graphics) gibi birçok farklı alanda dijital projelerde çalışabilirler. Yayın grafiği alanında ise, broşür, katalog, kitap kapağı, dergi ve gazete tasarımı gibi çeşitli projeler üzerinde uzmanlaşabilirler. Farklı medya türlerine uygun tasarım yapabilme yetenekleri, öğrencilerin geniş bir yelpazede iş bulma imkanını artırır.
4) Tasarım Programlarının Kullanımı: Öğrenciler, grafik tasarım programlarını (Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects, XD vb.) etkin bir şekilde kullanmayı öğrenirler. Program bilgisi, öğrencilerin sektörde profesyonel süreçlere dahil olmalarını hızlandırır. Teknik yetkinlikleri sayesinde, projelerini dijital ve basılı medya ortamlarına uygun formatlarda sunabilirler.
5) Portfolyo Oluşturma: Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş başvurularında kullanabilecekleri profesyonel bir portfolyo oluştururlar. Portfolyo çalışmaları, öğrencilerin yeteneklerini ve projelerini sergileme fırsatı sunar ve işverenlerin dikkatini çekmelerine yardımcı olur. Portfolyo hazırlama sürecinde, öğrencilere proje yönetimi, zaman planlaması ve sunum teknikleri konusunda eğitim verilir.
6) İletişim ve Sunum Becerileri: Öğrenciler, tasarımlarını etkili bir şekilde sunmayı ve savunmayı öğrenirler. Bu beceri, iş görüşmelerinde, müşteri toplantılarında ve proje sunumlarında önemli bir avantaj sağlar. Sözlü ve yazılı iletişim yetenekleri sayesinde, tasarım süreçlerini ve projelerini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilirler. Ekip çalışması ve işbirliği gerektiren projelerde, iletişim becerileri sayesinde başarılı işbirlikleri kurabilirler.
7) Sanat ve Tasarım Tarihi Bilgisi: Öğrenciler, sanat ve tasarım tarihine dair bilgi sahibi olarak, modern tasarımın kökenlerini ve evrimini anlarlar. Tarihsel ve kültürel bağlamları analiz edebilme yetenekleri, öğrencilere tasarımlarında daha derin ve anlamlı içerikler üretme fırsatı verir. Sanat ve tasarım tarihindeki önemli akımlar, sanatçılar ve tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olarak, günümüz tasarım trendlerini ve gelecekteki olası gelişmeleri daha iyi anlamaları hedeflenmektedir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme: Öğrenciler, yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek tasarım problemlerine yenilikçi ve etkili çözümler üretebilirler. Eleştirel düşünme ve analiz yetenekleri sayesinde, karşılaştıkları tasarım zorluklarını farklı açılardan değerlendirebilir ve en uygun çözüm yollarını belirleyebilirler. Problem çözme sürecinde araştırma yapma, bilgi toplama ve analiz etme becerilerini kullanarak, tasarım süreçlerini iyileştirme yetkinliğine sahip olurlar.
2) Tasarım İlkeleri ve Teknik Bilgi: Öğrenciler, temel tasarım ilkelerini (kompozisyon, denge, kontrast, uyum, ritim vb.) öğrenerek, profesyonel ve estetik açıdan başarılı tasarımlar oluşturabilirler. Renk teorisi, tipografi, hiyerarşi ve grid sistemleri gibi tasarım prensiplerini uygulayarak etkili görsel iletişim sağlama becerisine sahip olurlar. Teknik bilgi ve beceriler, öğrencilerin tasarım sürecinde karşılaştıkları teknik sorunları çözmelerine ve projelerini profesyonel standartlarda gerçekleştirmelerine olanak sağlar.
3) Dijital ve Baskı Tasarımı: Öğrenciler, dijital ortamlarda kullanılacak grafik tasarım yapmayı öğrenirler. Bu kapsamda, dijital illüstrasyon, web tasarımı, kullanıcı arayüzü (UI) tasarımı ve hareketli grafikler (motion graphics) gibi birçok farklı alanda dijital projelerde çalışabilirler. Yayın grafiği alanında ise, broşür, katalog, kitap kapağı, dergi ve gazete tasarımı gibi çeşitli projeler üzerinde uzmanlaşabilirler. Farklı medya türlerine uygun tasarım yapabilme yetenekleri, öğrencilerin geniş bir yelpazede iş bulma imkanını artırır.
4) Tasarım Programlarının Kullanımı: Öğrenciler, grafik tasarım programlarını (Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects, XD vb.) etkin bir şekilde kullanmayı öğrenirler. Program bilgisi, öğrencilerin sektörde profesyonel süreçlere dahil olmalarını hızlandırır. Teknik yetkinlikleri sayesinde, projelerini dijital ve basılı medya ortamlarına uygun formatlarda sunabilirler.
5) Portfolyo Oluşturma: Öğrenciler, mezuniyet sonrası iş başvurularında kullanabilecekleri profesyonel bir portfolyo oluştururlar. Portfolyo çalışmaları, öğrencilerin yeteneklerini ve projelerini sergileme fırsatı sunar ve işverenlerin dikkatini çekmelerine yardımcı olur. Portfolyo hazırlama sürecinde, öğrencilere proje yönetimi, zaman planlaması ve sunum teknikleri konusunda eğitim verilir.
6) İletişim ve Sunum Becerileri: Öğrenciler, tasarımlarını etkili bir şekilde sunmayı ve savunmayı öğrenirler. Bu beceri, iş görüşmelerinde, müşteri toplantılarında ve proje sunumlarında önemli bir avantaj sağlar. Sözlü ve yazılı iletişim yetenekleri sayesinde, tasarım süreçlerini ve projelerini açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edebilirler. Ekip çalışması ve işbirliği gerektiren projelerde, iletişim becerileri sayesinde başarılı işbirlikleri kurabilirler.
7) Sanat ve Tasarım Tarihi Bilgisi: Öğrenciler, sanat ve tasarım tarihine dair bilgi sahibi olarak, modern tasarımın kökenlerini ve evrimini anlarlar. Tarihsel ve kültürel bağlamları analiz edebilme yetenekleri, öğrencilere tasarımlarında daha derin ve anlamlı içerikler üretme fırsatı verir. Sanat ve tasarım tarihindeki önemli akımlar, sanatçılar ve tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olarak, günümüz tasarım trendlerini ve gelecekteki olası gelişmeleri daha iyi anlamaları hedeflenmektedir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Küçük Sınavlar 16 16
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 46