SHM010 Hastalıklar Bilgisiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ağız ve Diş SağlığıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ağız ve Diş Sağlığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM010
Ders İsmi: Hastalıklar Bilgisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVDE ŞANAL
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sevde ŞANAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin sağlık ve hastalık kavramlarının tanımlanması, sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.


Dersin İçeriği: Hastalık ve sağlık kavramlarının tanımlanması,
Dolaşım sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi,
Solunum sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi
Gastrointestinal sistem hastalıklarının değerlendirilmesi
Üriner sistem hastalıklarının değerlendirilmesi
Sinir sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi
Kas-iskelet sistemi hastalıklarının değerlendirilmesi
Hematolojik sistem hastalıklarının değerlendirilmesi,
Endokrin sistem hastalıklarının değerlendirilmesi
Kulak-burun-boğaz ve göz hastalıklarının değerlendirilmesi
Psikiyatrik hastalıkların değerlendirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Hastalıklar Bilgisi dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme
2) 2. Ders sürecinde bilgiye ulaşma yollarını kullanabilme
3) 3. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, sağlık ve hastalıkla ilgili temel kavramları tanımlayabilme
4) 4. Sağlık ve hastalıkla ilgili ilişkiyi kurabilme
5) 5. Sağlık ve hastalık kavramlarını etkileyen faktörlerini öğrenerek insan vücudundaki sistemlerin çalışma prensiplerini ve hastalıklarını tanımlayabilme.
7) 7. Sistemlere yönelik hastalıkları ayırt edebilme
8) 8. Sistemlere yönelik hastalıkların bulgu ve belirtilerini kavrayabilme
9) 9. Hastalıkların oluşumunu engelleyecek davranışlarını uygulayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dersin amacı ve öğrenim hedefleri Eğitmenin notları
2) Genel Sağlık ve Hastalık Bilgisi Eğitmenin notları
3) Dolaşım Sistemi ve Hastalıkları Eğitmenin notları
4) Solunum Sistemi ve Hastalıkları Eğitmenin notları
5) Gastrointestinal Sistem ve Hastalıklar Eğitmenin notları
6) Üriner Sistem ve Hastalıkları Eğitmenin notları
7) Hematolojik Hastalıklar Eğitmenin notları
8) Ara Sınavlar
9) Sinir Sistemi ve Hastalıkları Eğitmenin notları
10) Kas-İskelet Sistemi ve Hastalıkları Eğitmenin notları
11) Endokrin Sistem ve Hastalıkları Eğitmenin notları
12) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları Eğitmenin notları
13) Göz Hastalıkları Eğitmenin notları
14) Psikiyatrik Hastalıklar Eğitmenin notları
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hocanın Ders Notları - Lecturer Notes
Diğer Kaynaklar: Enç N,.(Ed)(2014). İç Hastalıkları Hemşireliği. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri.
Köprülü Küçük, H., (Ed) (2022). Hastalık Bilgisi, yay. haz. SPM. Tutuk, L. Anıl Göl, E.Göl. Matsa Basımevi, 1.Baskı, Ankara.
Eğitmenin ders notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

7

8

9

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır.
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
8) Etkili iletişim kurar,
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular.
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır.
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
8) Etkili iletişim kurar,
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 58
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 87