Ağız ve Diş Sağlığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADS204 | ||||
Ders İsmi: | Muayene Yönetimi ve Hasta Kayıt | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KADRİYE MERVE ALTIKAT | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr. Gör. ESRA FENER Dr. Öğr. Üy. HALİL ÇELİK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciye, Diş hekimliği hizmetlerinde sağlık biriminin kuruluşu, idaresi ve ve kayıt işlemleri ile ilgili temel bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Ağız diş sağlığı hizmetlerinde muayenehane açılması için gerekli yasal prosedürler, ofis ekipmanlarının seçimi ve ışıklandırma, tıbbi atık yönetimi, hasta kayıt ve randevu sistemlerini kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Muayenehane, poliklinik, ADSM açılış işlemleri ile ilgili yasal mevzuata hakim olur. 2) Muayenehane, poliklinik ve ADSM’ lerde asgari çalışması gereken personel kadrosunu bilir. 3) Mesul müdürün temel görevlerini, il sağlık müdürlüğüne yapılması gereken bildirimleri tanır. 4) Sterilizasyon ve cihazların kalibrasyonu standartlarını tanımlar. 5) Tehlikeli maddelerden korunma ve tıbbi atık yönetimi temel bilgileri tanımlar. 6) Hasta dosya kaydı açar, randevu işlemlerini yapar. 7) Merkezi randevu sistemi ve işleyişini tanımlar. 8) Muayene, laboratuvar, radyoloji girişlerini yapar ve fatura keser. 9) Depo malzeme yönetimini tanımlar, depo stoklarından malzeme girişi yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Muayenehane kuruluşu için gerekli yasal işlemler | |
2) | Muayenehanenin dizaynı, ofis ekipmanları, doğru renk seçimi, doğru ışıklandırma, ses izolasyonu | |
3) | Görüntüleme cihazlarının yerleşimi | |
4) | Görüntüleme cihazları ile ilgili yasal düzenlemeler | |
5) | Hasta Mahremiyeti | |
6) | Muayenehanelerde tehlikeli maddeler ve tıbbi atık yönetimi | |
7) | Aletlerin bakım ve temizliği, cihazların kalibrasyonu | |
8) | Muayenehanede Yönetimin Optimizasyonu | |
9) | Personel Oryantasyonu | |
10) | Hasta takip programları, kayıt tutma sistemleri | |
11) | Randevu sistemleri | |
12) | Hizmet Girişi ve Faturalandırma | |
13) | Mali kayıtların idaresi | |
14) | Malzeme yönetimi, aktif, pasif ve ana depo kavramları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim görevlisi ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim görevlisi ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | ||||||||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | ||||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | ||||||||||||||||
8) Etkili iletişim kurar. | ||||||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | ||||||||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | ||||||||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | 3 |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 2 |
8) | Etkili iletişim kurar. | 3 |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 3 |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 2 |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | 2 |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Uygulama | 11 | 22 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 30 |
Ödevler | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 94 |