Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADS110 | ||||
Ders İsmi: | Dental Maddeler ve Alet Bilgisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. EZGİ ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ezgi ÖZTÜRK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Diş hekimliği pratiğinde kullanılan aletlerin kullanım alanlarının doğru şekilde tanınması, kullanım becerilerinin geliştirilmesi, tedavilerde kullanılan madde ve preparatların kullanım alanlarının bilinmesi, öğrenciler tarafından preparatların doğru şekilde hazırlanabilmesi ve dental maddeler ile klinik aletler hakkında uygulama becerisi kazandırılması hedeflendirilmektedir. |
Dersin İçeriği: | Diş hekimliğinde kullanılan malzeme ve enstrümanların tanıtımı, ergonomik çalışma prensiplerinin öğretilmesi ve diş hekimliği preparatlarının hazırlama ve uygulama prensipleri bu dersin temel içeriklerini oluşturmaktadır. Dental el aletlerinin temizliği, bakımı ve etkin kullanımı uygulamalı olarak işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dental tedavileri tanımlar ve açıklar. 2) Diş hekimliğinde kullanılan el aletlerini tanımlar ve doğru kullanım becerilerini açıklar. 3) Diş hekimliğinde kullanılan malzeme ve preparatları tanır. 4) Diş hekimliğinde radyolojik tetkiklerini uygular ve kullanır. 5) Diş hekimliği aletlerinin temizlik ve sterilizasyonunu yapar. 6) Tedavi malzemelerinin saklanması, raf ömrü ve stok takibini yapar. 7) Temel preparatları (siman, dolgu malzemesi vb.) doğru şekilde hazırlar. 8) Klinikte dört el diş hekimliği çalışma prensiplerini yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oral diagnos ve radyolojiye ait terminoloji, ekipman ve uygulamaların tanıtımı | |
2) | Temel dental radyografilerin alınması ve kaydedilmesi konusunda detaylar | |
3) | Protetik diş tedavilerinde kullanılan el aletleri ve preparatların tanıtımı ve uygulama detayları-I | ders notu |
4) | Protetik diş tedavilerinde kullanılan el aletleri ve preparatların tanıtımı ve uygulama detayları-II | ders notu |
5) | Ölçü maddeleri ve ölçü alma teknikleri | |
6) | Konservatif diş tedavisinde kullanılan malzeme ve el aletlerinin tanıtımı ve kullanım detayları | |
7) | Ara sınav | |
8) | Konservatif diş tedavisinde kullanılan malzeme ve el aletlerinin tanıtımı ve kullanım detayları-II | ders notu |
9) | Endodontik el aletleri, döner aletler ve ölçüm tekniklerinin klinikte uygulama alanları | |
10) | Ağız diş çene cerrahisinde kullanılan aletlerin tanıtımı ve kullanım detayları | |
11) | Periodontal tedavi ve periodontal cerrahide kullanılan el aletlerinin tanıtımı ve kullanım detayları | |
12) | Ortodontik tanı ve tedaviye ait materyal ve preparat bilgileri ve ortodontik asistans detayları, | |
13) | Dental aletlerin sterilizasyonu ve otoklavizasyonu | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Diş Hekimliğinde Maddeler Bilgisi. Yurtmim Kitabevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
8) Etkili iletişim kurar, | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | 3 |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Etkili iletişim kurar, | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | 3 |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Laboratuvar | 13 | 26 |
Uygulama | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 85 |
Küçük Sınavlar | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 213 |