Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADS107 | ||||
Ders İsmi: | Ağız Diş Sağlığına Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KADRİYE MERVE ALTIKAT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. K. Merve ALTIKAT | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ağız hastalıkları konusunda temel bilgilere sahip olmaları, çürük oluşum mekanizmasını öğrenmeleri ve ağız diş sağlığının bireyin genel sağlığı üzerindeki önemini anlamaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ağız diş sağlığına ait genel bilgilerin anlatılması, ağız ortamına özgü mikroorganizmaların tanınması, çürük oluşumu mekanizmasının öğretilmesi ve ağız diş sağlığının genel sağlık üzerindeki etkilerinin anlatılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel ağız ortamı mikrobiyolojisini tanımlar. 2) Bakteri ve virüs kavramlarının ağız diş sağlığındaki etkilerini açıklar. 3) Belli başlı ağız hastalıklarını açıklar. 4) Dişe ait temel morfolojiyi tanımlar ve farklı yapıların özelliklerini açıklar. 5) Dişlerde çürük oluşumu mekanizmasının öğrenilmesi ve çürük oluşumunu önlemeye yönelik genel oral hijyen motivasyonunu tanımlar. 6) Diş kayıplarının genel sağlık üzerindeki etkilerinin anlaşılması ve koruyucu hekimlik alanında diş hekimliğinin rolünün anlaşılması ve bu konuda yardımcı personel olarak gerekli katkıyı yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olunur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, Dersin amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | Dünya’da ve Türkiye’ de ağız ve diş sağlığının yeri ve önemi | |
3) | Temel mikrobiyolojiye giriş | |
4) | Ağız ortamı mikrobiyolojisi | |
5) | Bakteri ve virüs kavramlarının ağız diş sağlığındaki yeri | |
6) | Ağız florası ve genel anlamda ağız bakımının temelleri | |
7) | Diş morfolojisine giriş | |
8) | Ara sınav | |
9) | Minenin yapısı, Sementin yapısı | |
10) | Pulpanın yapısı | |
11) | Diş çürüklerinin oluşum mekanizması | |
12) | Dentinin yapısı | |
13) | Diş kayıpları ve insan sağlığına etkileri | |
14) | Koruyucu hekimliğin ağız ve diş sağlığındaki yeri ve önemi | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın ders notları / Teacher's Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği. Güneş Tıp Kitabevleri. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
8) Etkili iletişim kurar, | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | |||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
8) | Etkili iletişim kurar, | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ödevler | 6 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 165 |