Ağız ve Diş Sağlığı (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ADS102 | ||||
Ders İsmi: | Ağız, Diş,Çene Hastalıkları ve Cerrahisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. KADRİYE MERVE ALTIKAT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. K. Merve ALTIKAT, Dr. Öğr. Ü. Halil ÇELİK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ağız hastalıkları konusunda temel bilgilere sahip olmaları, çürük oluşum mekanizmasını öğrenmeleri ve ağız diş sağlığının bireyin genel sağlığı üzerindeki önemini anlamaları hedeflenmektedir. Temel hijyen motivasyon bilgilerinin özümsenmesi ve uygulanabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Ağız diş sağlığına ait genel bilgilerin anlatılması, ağız ortamına özgü mikroorganizmaların tanınması, çürük oluşumu mekanizmasının öğretilmesi ve ağız diş sağlığının genel sağlık üzerindeki etkilerinin anlaşılması. Toplum ağız diş sağlığı temel eğitim detaylarının paylaşılması ve öğrencilere hijyen motivasyon yetkinliğinin kazandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel ağız ortamı mikrobiyolojisini tanımlar. 2) Bakteri, virüs ve enfeksiyon kavramlarının ağız diş sağlığındaki etkilerini açıklar. 3) Belirli hastalıkların ağız içi bulgularını tanımlar. 4) Dişe ait temel morfolojiyi ve dental yapıların özelliklerini açıklar. 5) Dental çürük oluşum mekanizmasının öğrenilmesi ve çürük oluşumunu önlemeye yönelik genel oral hijyen motivasyonunu tanımlar. 6) Diş kayıplarının genel sağlık üzerindeki etkilerini açıklar, koruyucu hekimlik alanında diş hekimliğinin rolünü açıklar ve bu konuda yardımcı personel olarak gerekli katkıyı sağlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dental karies oluşum mekanizması | |
2) | Endodontik hastalıkların gelişimi | |
3) | Oral hijyen motivasyon eğitimi | |
4) | Kronik marjinal gingivitis ve periodontal hastalıklar | |
5) | 1.kademe periodontal tedavi ve diş taşı temizliği | |
6) | Kısmi diş eksiklikleri ve tedavileri | |
7) | Total diş eksiklikleri ve tedavileri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Oral implantoloji temel bilgiler | |
10) | Oral implantoloji diş hekimliğindeki uygulamalar | |
11) | Temel ağız diş sağlığı eğitimi ve çocuklarda ağız diş sağlığının önemi | |
12) | Ağız diş sağlığı ve sistemik sağlık ilişkilerinin tanımlanması | |
13) | Bakteriyel, viral, oral enfeksiyonlar ve alınacak önlemler; Beslenme düzeninin ağız diş sağlığı üzerindeki etkileri | |
14) | İleri yaş bireylerde ağız diş sağlığının psikolojik, fonksiyonel ve fizyolojik etkileri | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | ders notları / lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Mustafa Türker, Şule Yücetaş. Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi (2018). 3. baskı. ISBN : 97571750408. Gümüş Kitabevi. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||||
3) Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | ||||||||||
4) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
6) Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||
7) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
8) Etkili iletişim kurar. | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 3 | ||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | ||||||||||
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | ||||||||||
11) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | ||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||||||||
16) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
2) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kuralları bilir ve uygular. | |
3) | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında görev alır. | 2 |
4) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
6) | Ağız ve Diş Sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
7) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 3 |
8) | Etkili iletişim kurar. | 2 |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | 3 |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 2 |
13) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
14) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | |
15) | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | 3 |
16) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Laboratuvar | 4 | 12 |
Uygulama | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 73 |
Küçük Sınavlar | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 145 |