Tibbi Biyoloji ve Genetik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | TGY5006 | ||||
Ders İsmi: | Karyotip Yazım Kuralları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MURADİYE ACAR | ||||
Dersi Veren(ler): | MURADİYE ACAR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | BU DERSİN AMACI KROMATİN KROMOZOM YAPISININ KAVRANMASI, KROMOZOM HASTALIKLARININ ÖĞRENİLMESİ, KROMOZOM ANOMALİLERİNİN YAZILMASIDIR |
Dersin İçeriği: | KROMATİN KROMOZOM YAPISI, KROMOZOMAL HASTALIKLARA GİRİŞ, SAYISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİ, YAPISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİ, SİTOGENETİK TEKNİKLER, KROMOZOMLARIN TANINMASI, SAYISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN YAZILMASI, YAPISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN YAZILMASI, CİNSİYET KROMOZOM AN0MALİLERİNİN YAZILMASI |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) KROMATİN KROMOZOM YAPISINI KAVRAR 2) KROMOZOMAL HASTALIKLARI SINIFLANDIRIR 3) SAYISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİ BİLİR 4) YAPISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİ BİLİR 5) CİNSİYET KROMOZOM AN0MALİLERİNİ TANIMLAR 6) SİTOGENETİK TEKNİKLERİ BİLİR 7) SİTOGENETİK TEKNİKLERİ BİLİR 8) KROMOZOMLARI TANIR 9) KROMOZOM ANOMALİLERİNİ TANIR 10) SAYISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİ YAZAR 11) YAPISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİ YAZAR 12) CİNSİYET KROMOZOM AN0MALİLERİNİ YAZAR |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | KROMATİN KROMOZOM YAPISI | |
2) | KROMOZOMAL HASTALIKLARA GİRİŞ | |
3) | SAYISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİ | |
4) | YAPISAL OTOZOMAL KROMOZOM ANOMALİLERİ | |
5) | CİNSİYET KROMOZOM AN0MALİLERİ | |
6) | SİTOGENETİK TEKNİKLER-1 | |
7) | SİTOGENETİK TEKNİKLER-2 | |
8) | ARA SINAV | |
9) | KROMOZOMLARIN TANINMASI-1 | |
10) | KROMOZOMLARIN TANINMASI-2 | |
11) | SAYISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN YAZILMASI | |
12) | YAPISAL KROMOZOM ANOMALİLERİNİN YAZILMASI | |
13) | CİNSİYET KROMOZOM AN0MALİLERİNİN YAZILMASI | |
14) | FINAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Thompson & Thompson Tıbbi Genetik Human Molecular Genetics Tıbbi Genetiğin Esasları Edited by Uğur Özbek ISCN 2020 |
Diğer Kaynaklar: | ÖĞRETİM ÜYEİS VE ÖĞRENCİLER TARAFINDAN HAZIRLANAN SUNUMLAR |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanı ile ilişkili bilgi, beceri ve davranış tutumlarını kullanarak klinik uygulamalar için gerekli değerlendirme, analiz, tanımlama ve planlamayı yapar. | ||||||||||||
2) Toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. | ||||||||||||
3) Hastalık durumunda gerekli olan Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. | ||||||||||||
4) Sağlıklı ve hasta bireylerin her ortamda Tıbbi Biyoloji ve Genetik gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptar, genetik programını planlar, uygular ve değerlendirir. | ||||||||||||
5) Kazanılan ileri düzeydeki bilgi, beceri ve mesleksel tutumları kullanarak Tıbbi Biyoloji ve Genetik programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulanmasını; gerektiği durumda sonlandırılmasını veya değiştirilmesini sağlar, meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | ||||||||||||
6) Toplumun Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine ve uygulanmasına katkıda bulunur. | ||||||||||||
7) Tıbbi Biyoloji ve Genetik hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||||||||
8) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | ||||||||||||
9) Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | ||||||||||||
10) Kişisel gelişiminin devamlılığı için yaşam boyu öğrenmeyi benimser; bilgi teknolojilerini kullanır; kalite geliştirme ve alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanı ile ilişkili bilgi, beceri ve davranış tutumlarını kullanarak klinik uygulamalar için gerekli değerlendirme, analiz, tanımlama ve planlamayı yapar. | 1 |
2) | Toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. | |
3) | Hastalık durumunda gerekli olan Tıbbi Biyoloji ve Genetik bilim alanının gereklerini edindiği ileri düzedeki bilgi ve becerilerini kullanarak en üst düzeyde uygular. | 2 |
4) | Sağlıklı ve hasta bireylerin her ortamda Tıbbi Biyoloji ve Genetik gereksinimlerini çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptar, genetik programını planlar, uygular ve değerlendirir. | |
5) | Kazanılan ileri düzeydeki bilgi, beceri ve mesleksel tutumları kullanarak Tıbbi Biyoloji ve Genetik programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulanmasını; gerektiği durumda sonlandırılmasını veya değiştirilmesini sağlar, meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
6) | Toplumun Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine ve uygulanmasına katkıda bulunur. | |
7) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
8) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |
9) | Tıbbi Biyoloji ve Genetik alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | |
10) | Kişisel gelişiminin devamlılığı için yaşam boyu öğrenmeyi benimser; bilgi teknolojilerini kullanır; kalite geliştirme ve alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 12 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 84 |