EBE018 Kadın Hastalıklarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar EbelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ebelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBE018
Ders İsmi: Kadın Hastalıkları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF BALKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Tülay Kavlak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda kadın sağlığı hizmetlerini geliştirme, kadın sağlığını bozan risk durumlarını belirleyebilme, sağlıktan sapma durumlarında erken tanı koyabilme ve bakım uygulayabilme, kadını yaşadığı toplum içerisinde bir bütün olarak ele alabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, kadın sağlığı ile ilgili temel kavramları, kadın sağlığını bozan riskli durumları, hastalıkların erken dönemde tanınması, hastalıklara ilişkin yapılacak testler ve müdahalelere ilişkin bilgi edinilmesini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kadın sağlığının önemini açıklayabilir
2) Kadının yaşam dönemlerini sıralar ve yorumlar
3) Yaşam dönemlerine göre kadını değerlendirir
4) Üreme sistemi enfeksiyonları ve cinsel yolla bulaşan hastalıkları ve korunma yollarını tanımlayabilir
5) Menstrual siklus anomalileri ve tedavi yöntemlerini açıklayabilir
6) Jinekolojik test ve tanı işlemlerini tanımlayabilir
7) Pelvik destek yapı bozuklukları ve ebelik bakımını açıklayabilir
8) Jinekolojik kanserlerde tanı ve tedavi yöntemlerini sıralar ve ebelik bakımını açıklar.
9) Memenin bening/malign hastalıklarını ve korunma yöntemlerini sıralayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kadın Sağlığı ve Önemi
2) Kadın Hayatının Devreleri
3) Kadın Hayatının Devreleri
4) Üreme Sistemi Enfeksiyonları ve CYBH
5) Üreme Sistemi Enfeksiyonları ve CYBH
6) Üreme siklusu anomalileri
7) Üreme siklusu anomalileri
8) Ara sınav
9) Üreme organlarının yapısal ve fonksiyonel bozuklukları
10) Jinekolojide tanı ve tedavi yöntemleri
11) Jinekolojide tanı ve tedavi yöntemleri
12) Bening jinekolojik Tümörler
13) Jinekolojik kanserler ve bakım
14) Jinekolojik kanserler ve bakım
15) Meme Neoplazileri
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Taşkın L. (2016). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.16. Basım. Akademisyen Kitabevi
2. Kızılkaya Beji N. (2015). Kadın sağlığı ve Hastalıkları, Genişletilmiş2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri
3. Coşkun MA. (2016). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, Koç Üniversitesi Yayınları
4. Sevim, Ü., Ertem, G. (2016) Perinatoloji ve Bakım, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri
5. Şirin A., Kavlak O. (2008). Kadın Sağlığı, Bedray Basın Yayıncılık, İstanbul.
6. Cunningham F.G., Gant N.F., Leveno K.İ., Gilstrap L.C., Haulth J.C., Wenstrom K.D. (2001). Williams Gynecology 21 Edition.Mcgraw-Hill Companies.
7. Arslan Özkan H. (2019) Hemşirelik ve Ebelik İçin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Akademisyen Kitabevi, İstanbul

Diğer Kaynaklar: ÖĞRETIM ÜYESININ KONUYA ILIŞKIN ÖNERDIĞI MAKALE VE KITAPLAR.
ÖĞRENCININ KONUYA ILIŞKIN KÜTÜPHANEDEN VE ELEKTRONIK KAYNAKLARDAN (PUBMED, ISI WEB OF SCIENCE, VB.) ULAŞTIĞI MAKALE VE KITAPLAR

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3 3 3 3 3 3 3 3 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3 3 3 3 3 3 3 3 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3 3 3 3 3 3 3 3 2
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 3 3 2 2 3 2 2 2 3
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 3 3 2 3 3 3 3 3 3
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bakıma temel oluşturan kavram ve kuramları kullanarak, sağlığı koruma ve geliştirmede uygun girişimleri bilir ve planlar. 3
2) Sağlık, sosyal ve davranış bilimlerine ilişkin temel bilimsel bilgileri, bilişim ve iletişim teknolojileri aracılığıyla ebelik uygulamalarında kullanır. 3
3) Gebeliğin oluşumundan doğuma kadar geçen dönemde normal/riskli gebe ve ailesinin gereksinimi olan nitelikli bakımı verebilir. 3
4) Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve normal doğum evrelerine özgü nitelikli bakımı ve uygun girişimleri yapabilir. 3
5) Doğum sonu dönemde normal/riskli kadının, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilir ve uygun girişimleri yapabilir. 3
6) Kadında sık görülen jinekolojik sorunları tanımlayabilir gerekli bakım ve girişimlerini planlayıp uygulayabilir, bu konuda sağlık eğitimi yapabilir. 3
7) Kadının üreme sağlığı konusunda, toplumun her kesimindeki ve her yaştaki kadına sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verebilir. 3
8) Ebelik uygulamalarını kanıta dayalı bakım ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirir. 2
9) Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekiple olumlu iletişim/iş birliği kurar ve etkin bir ekip üyesi olarak çalışabilir. 3
10) Ebelik mesleğinin etik ilke ve değerlerine uygun olarak hareket eder. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 43
Sunum / Seminer 9 45
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 130