İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5123 | ||||
Ders İsmi: | Yönetim ve Organizasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. YASEMİN TORUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Yasemin Torun | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, temel yönetim kavramları, teorileri, fonksiyonları ve günümüzde işletmelerde kullanılmakta olan çağdaş yönetim teknik ve araçları konularında öğrencileri bilgilendirmek ve onlara yönetim ve organizasyon alanında küresel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Yönetim ve Organizasyonla ilgili temel kavramlar, Yönetim teorilerinin tarihsel gelişimi, Yönetimin Fonksiyonları (planlama, örgütleme, yürütme, koordine etme, denetleme) ve Yönetim Alanındaki Çağdaş yaklaşım, uygulama ve teknikleri kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrar ve uygulayabilir 2) Örgütsel sistem içerisindeki yönetsel aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. 3) Yönetimle ilgili sorunların çözümüne ilişkin yönetsel becerileri kazanır ve kullanabilir. 4) Modern işletmecilik ve işletme yönetimine ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletme yönetimine ilişkin temel kavram ve hususlar | |
2) | İşletme yönetimin tarihsel gelişimi | |
3) | Post modern yönetim teorileri | |
4) | Planlama ve örgütleme | |
5) | Koordinasyon ve kontrol | |
6) | Toplam kalite yönetimi ve Değişim mühendisliği | |
7) | Temel Yetenekler / Outsourcing / Küçülme/ Stratejik iş birlikleri / Sanal organizasyonlar / | |
8) | ödev | |
9) | Personel güçlendirme ve Öğrenen örgütler | |
10) | Örgütsel kültür ve Bileşenleri | |
11) | Örgütlerde güç ve politika | |
12) | Çatışma Yönetimi /Kriz Yönetimi/ Kaos Kuramı | |
13) | Kurumsal itibar ve imaj yönetimi/ Yetenek yönetimi | |
14) | Stres Yönetimi / Toplantı Yönetimi | |
15) | Örgüt geliştirme ve Örgütsel Değişim | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İşletme Yöneticiliği Tamer Koçel BETA Göksel Ataman, İşletme Yönetimi, Temel kavramlar ve Yeni Yaklaşımlar, Türkmen Kitapevi. Salih Güney, Yönetim ve Organizasyon. Nobel Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Dersi verenin hazırladığı kaynaklar Organizasyon Teorisi S.Kadri Mirze BETA |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 5 | 70 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 40 | 40 | |||
Final | 1 | 50 | 1 | 51 | |||
Toplam İş Yükü | 203 |