Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5102 | ||||
Ders İsmi: | Duysal Sistemler ve Kognitif Sinirbilim | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt; Dr. Öğr. Üyesi Esma Nur Okatan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Duyusal sistemlerin ilgili beyin bölgelerini ve çalışma prensiplerini öğretmek. Bilişsel işlevlerin hangi beyin bölgelerinde gerçekleştiği ve bu bilişsel işlevlerin hangi hastalıklarda bozulduğu konusunda bilgi vermek. |
Dersin İçeriği: | Somatosensori, görme, işitme ve denge ve kimyasal duyuların mekanizmaları, ilgili beyin bölgeleri, bilgiyi yorumlamaları Serebral korteks organizasyonu ve bellek, dikkat, duygu, düşünme, planlama ve karar verme gibi bilişsel işlevlerin ilgili beyin bölgeleri, hasarı sonucunda ilişkili olduğu hastalıklar ve bu işlevlerin araştırılması için kullanılan yöntemler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Duyusal sistemlerin çalışma prensiplerini bilir 2) Özel duyuların beyindeki ilgi alanlarını tanımlar 3) Bilişsel işlevler için serebral korteksin organizasyonunu bilir 4) Bilişsel işlevler için beynin ilgili alanlarını tanımlar 5) Bilişsel işlevler ile nörolojik ve psikolojik hastalıkların ilişkisini açıklayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Somatosensori sistem | |
2) | Ağrı | |
3) | Görme - Göz | |
4) | Merkezi görme yolları | |
5) | İşitme sistemi | |
6) | Denge sistemi | |
7) | Kimyasal duyular | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kognitif işlevler ve Serebral korteksin organizasyonu | |
10) | Kortikal durumlar | |
11) | Dikkat | |
12) | Bellek | |
13) | Duygu | |
14) | Düşünme, Planlama ve Karar Verme | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Guyton Tıbbi Fizyoloji Purves Neuroscience |
Diğer Kaynaklar: | Guyton Tıbbi Fizyoloji Purves Neuroscience |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | ||||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 2 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Ödevler | 4 | 34 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 214 |