Sinirbilim (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY5102
Ders İsmi: Duysal Sistemler ve Kognitif Sinirbilim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
9
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt; Dr. Öğr. Üyesi Esma Nur Okatan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Duyusal sistemlerin ilgili beyin bölgelerini ve çalışma prensiplerini öğretmek. Bilişsel işlevlerin hangi beyin bölgelerinde gerçekleştiği ve bu bilişsel işlevlerin hangi hastalıklarda bozulduğu konusunda bilgi vermek.
Dersin İçeriği: Somatosensori, görme, işitme ve denge ve kimyasal duyuların mekanizmaları, ilgili beyin bölgeleri, bilgiyi yorumlamaları
Serebral korteks organizasyonu ve bellek, dikkat, duygu, düşünme, planlama ve karar verme gibi bilişsel işlevlerin ilgili beyin bölgeleri, hasarı sonucunda ilişkili olduğu hastalıklar ve bu işlevlerin araştırılması için kullanılan yöntemler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Duyusal sistemlerin çalışma prensiplerini bilir
2) Özel duyuların beyindeki ilgi alanlarını tanımlar
3) Bilişsel işlevler için serebral korteksin organizasyonunu bilir
4) Bilişsel işlevler için beynin ilgili alanlarını tanımlar
5) Bilişsel işlevler ile nörolojik ve psikolojik hastalıkların ilişkisini açıklayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Somatosensori sistem
2) Ağrı
3) Görme - Göz
4) Merkezi görme yolları
5) İşitme sistemi
6) Denge sistemi
7) Kimyasal duyular
8) Ara sınav
9) Kognitif işlevler ve Serebral korteksin organizasyonu
10) Kortikal durumlar
11) Dikkat
12) Bellek
13) Duygu
14) Düşünme, Planlama ve Karar Verme
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Guyton Tıbbi Fizyoloji
Purves Neuroscience
Diğer Kaynaklar: Guyton Tıbbi Fizyoloji
Purves Neuroscience

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3 3 3 3 3
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3 3 3 3 3
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2 2 2 2 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1 1 1 1 1
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2 2 2 2 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 2
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Ödevler 4 34
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 6
Toplam İş Yükü 214