İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5103 | ||||
Ders İsmi: | Stratejik Pazarlama Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Naim Çetintürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Pazarlama stratejisi dersi ile ürün veya hizmetlerle ilgili olarak en uygun pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, bu doğrultuda var olan problemlerin analiz edilerek uygun pazarlama araçlarının doğru bir kavramsal çerçevede çözümlenmesi hedeflenmektedir. Ders içerisinde sunulan literatür bilgilerin dışında, bunların daha doğru bir şekilde anlaşılması için gerçek uygulamalar ve örnek olaylar ile temellendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu nedenle her hafta anlatılan konu ile ilgili verilen örneklere yönelik, öğrencilerin yorumlama ve açıklamaları beklenmektedir. Pazarlamanın yalnızca iş dünyasında, değil hayatın her alanında geçerli olan bir disiplin olduğu, stratejik yaklaşımları ile birlikte dersin temel argümanı olarak işlenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, pazarlama alanında yer alan ve işletmelerin sıklıkla karşılaştığı tüm konuları; başta pazarlama karması olmak üzere marka, ürün, konumlandırma, dağıtım, iletişim gibi birçok farklı açıdan stratejik bir bakış açısı ile ele almaktadır. Pazarın durumu, rekabet, tüketici ihtiyaçları ve özellikle teknolojik gelişmeler ile değişen beklentiler doğrultusunda hangi yaklaşım ve stratejik çözümlerin uygun olacağı, pazarlama bakışı ile değerlendirilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Pazarlamanın temel kavramları ve özelliklerini öğrenmek 2) • Hedef pazarları tanımlayarak doğru bölümlendirme yapabilmek 3) • Pazarlama plan hazırlayarak buna uygun aksiyonları alabilmek 4) • Pazarlama karması çerçevesinde piyasaya ürün sunabilmek 5) • Elde edilen sonuçları değerledirerek gerekli aksiyonları alabilmek 6) Pazarlama bileşenlerini iş dünyasına uygun olarak kullanabilmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Pazarlama Temel Kavramlar | |
2) | Pazarlama Stratejisi | |
3) | Pazar Analizi: Pazarlama Çevresini Tanımlama | |
4) | Pazar Bölümlendirme (Segmentasyon) | |
5) | Hedef Pazar Seçimi | |
6) | Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma | |
7) | Tüketiciyi anlamak: Tüketici davranışı yaklaşımları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Stratejik Ürün Kararları | |
10) | Marka Stratejileri | |
11) | Ürün Geliştirme | |
11) | Ürün Geliştirme | |
12) | Fiyatlandırma Stratejileri | |
13) | Dağıtım Kanalları | |
14) | Stratejik Pazarlama İletişimi | |
15) | Pazarlamada Dijital Stratejiler | |
16) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | • Marketing Management, by Philip Kotler and Kevin Lane Keller, Pearson |
Diğer Kaynaklar: | • Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi • Pazaryeri Pazarola, Prof Dr. İsmail Kaya • Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, Dr. Naim Çetintürk, Seçkin Yayıncılık • Tüketici Davranışı, Yavuz Odabaşı, MediaCat • Alışveriş Bilimi, Paco Underhill, Soysal |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ödevler | 4 | 0 | 3 | 12 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 150 |