İşletme (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISY5103
Ders İsmi: Stratejik Pazarlama Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ
Dersi Veren(ler): Naim Çetintürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlama stratejisi dersi ile ürün veya hizmetlerle ilgili olarak en uygun pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi, bu doğrultuda var olan problemlerin analiz edilerek uygun pazarlama araçlarının doğru bir kavramsal çerçevede çözümlenmesi hedeflenmektedir. Ders içerisinde sunulan literatür bilgilerin dışında, bunların daha doğru bir şekilde anlaşılması için gerçek uygulamalar ve örnek olaylar ile temellendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu nedenle her hafta anlatılan konu ile ilgili verilen örneklere yönelik, öğrencilerin yorumlama ve açıklamaları beklenmektedir. Pazarlamanın yalnızca iş dünyasında, değil hayatın her alanında geçerli olan bir disiplin olduğu, stratejik yaklaşımları ile birlikte dersin temel argümanı olarak işlenmektedir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, pazarlama alanında yer alan ve işletmelerin sıklıkla karşılaştığı tüm konuları; başta pazarlama karması olmak üzere marka, ürün, konumlandırma, dağıtım, iletişim gibi birçok farklı açıdan stratejik bir bakış açısı ile ele almaktadır. Pazarın durumu, rekabet, tüketici ihtiyaçları ve özellikle teknolojik gelişmeler ile değişen beklentiler doğrultusunda hangi yaklaşım ve stratejik çözümlerin uygun olacağı, pazarlama bakışı ile değerlendirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Pazarlamanın temel kavramları ve özelliklerini öğrenmek
2) • Hedef pazarları tanımlayarak doğru bölümlendirme yapabilmek
3) • Pazarlama plan hazırlayarak buna uygun aksiyonları alabilmek
4) • Pazarlama karması çerçevesinde piyasaya ürün sunabilmek
5) • Elde edilen sonuçları değerledirerek gerekli aksiyonları alabilmek
6) Pazarlama bileşenlerini iş dünyasına uygun olarak kullanabilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlama Temel Kavramlar
2) Pazarlama Stratejisi
3) Pazar Analizi: Pazarlama Çevresini Tanımlama
4) Pazar Bölümlendirme (Segmentasyon)
5) Hedef Pazar Seçimi
6) Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
7) Tüketiciyi anlamak: Tüketici davranışı yaklaşımları
8) Ara Sınav
9) Stratejik Ürün Kararları
10) Marka Stratejileri
11) Ürün Geliştirme
11) Ürün Geliştirme
12) Fiyatlandırma Stratejileri
13) Dağıtım Kanalları
14) Stratejik Pazarlama İletişimi
15) Pazarlamada Dijital Stratejiler
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Marketing Management, by Philip Kotler and Kevin Lane Keller, Pearson
Diğer Kaynaklar: • Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi
• Pazaryeri Pazarola, Prof Dr. İsmail Kaya
• Temel Dijital Pazarlama Kavramları ve Remarketing Reklam Modeli, Dr. Naim Çetintürk, Seçkin Yayıncılık

• Tüketici Davranışı, Yavuz Odabaşı, MediaCat
• Alışveriş Bilimi, Paco Underhill, Soysal

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
3) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
5) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
6) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 0 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0 3 42
Ödevler 4 0 3 12
Ara Sınavlar 1 24 24
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 150