İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5101 | ||||
Ders İsmi: | Yönetimin Ekonomi Politiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇİĞDEM GÜRSOY | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Çiğdem Gürsoy | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tarihsel dönemlerden geleceğe yönelik eğilimlere kadar geniş bir yelpazede temel ekonomi kavramlarını, ekonomik politikaların zaman içindeki davranışlarını, güncel ekonomi meselelerini ve insanın süre giden bu değişim-dönüşümlere ayak uydurabilmek için nasıl tavır alması gerektiğini tartışmaya açmaktır. |
Dersin İçeriği: | Ekonomi politiğin çıkış noktası, yıllar içindeki değişim ve dönüşüm evreleri takip edilecektir. Ardından günümüzün yeni ekonomik trendleri ele alınarak geçmişle bugün arasındaki farklılıklar tespit edilirken gelecek için olası senaryolar tartışılacaktır. Bu aşamada arz-talep-enflasyon-işsizlik- kalkınma gibi ekonominin makro boyutu ele alınarak yöneticilerin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olması sağlanacaktır. Son olarak devletin gelir gider dengesini analiz etmek için işin maliye kısmına da değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekonomik ilişkilerin zaman içinde geçirdiği değişim ve dönüşümleri takip eder. 2) Ekonomide yeni trendleri bilir. 3) Üretim ve tüketim ilişkilerinin sosyo-kültürel yapısını bilir. 4) Sürdürülebilir kalkınma hedefleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonomi Politiğin tanımı ve kapsamı | |
2) | Ekonomi Politikalarının Gelişimi I | |
3) | Ekonomi Politakalarının Gelişimi II | |
4) | Ekonomide Yeni Trendler | |
5) | Ekonomide Temel Kavramlar I | |
6) | Ekonomide Temel Kavramlar II | |
7) | Arz ve Talep | |
8) | İstihdam ve İşsizlik | |
9) | Vize | |
10) | Enflasyon | |
11) | Ekonomik Büyüme ve Kalkınma | |
12) | Kamu Geliri ve Kamu Harcamaları | |
13) | Sunum | |
14) | Sunum | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Anlatı İktisadı, Robert J. Shiller, Albaraka Yayınları, 2021. Sanayileşmenin Gizli Tarihi, Ha-Joon Chang, Efil Yayınları, 2015. Additionally, different documents such as lecture notes, articles, statistics and reports compiled from various sources. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 | 3 | 2 | 2 | |||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 44 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 52 |
Sunum / Seminer | 8 | 31 |
Ara Sınavlar | 8 | 24 |
Final | 9 | 38 |
Toplam İş Yükü | 189 |