UNI442 E Commerceİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI442
Ders İsmi: E Ticaret
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALPASLAN KELLECİ
Dersi Veren(ler): Alpaslan Kelleci
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, elektronik ticaretin teknolojik, sosyal ve işlevsel boyutlarını tanıtarak; öğrencilere dijital ekonomi ortamında kullanılan iş modelleri, pazarlama stratejileri, tüketici davranışları ve e-ticaretin etik, yasal yönleri hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Ders, güncel örnekler ve vaka çalışmaları yoluyla öğrencilerin dijital ticaret alanında stratejik düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler.

Dersin İçeriği: Elektronik ticaretin tanımı, kapsamı ve gelişimi.
Dijital iş modelleri ve çevrimiçi değer yaratma stratejileri.
E-ticaret altyapısı: donanım, yazılım, internet ve mobil sistemler.
Elektronik ödeme sistemleri ve dijital güvenlik.
Dijital pazarlama: SEO, SEM, sosyal medya ve e-posta pazarlaması.
Online tüketici davranışı ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM).
Abonelik tabanlı iş modelleri ve kullanıcı yaratımlı içerik (UGC).
E-ticaretin etik, yasal ve sosyal yönleri.
B2B, B2C, C2C ve C2B e-ticaret modelleri.
Mobil ticaret (m-commerce) ve yeni nesil uygulamalar.
Uluslararası e-ticaret ve sınır ötesi dijital pazarlama stratejileri.
Vaka analizleri ve güncel örnekler üzerinden tartışmalar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) E-ticaretin temel bileşenlerini, iş modellerini ve güncel trendleri tanımlar. E-ticaret işletme modellerini ve stratejilerini analiz eder. E-ticaret pazarlaması ve çevrimiçi tüketici davranışını açıklar. E-ticaretteki yasal, güvenlik ve etik sorunları tartışır. Dijital pazarlama stratejilerini (SEO, SEM, sosyal medya pazarlaması) uygular. E-ticaretin sosyal, mobil ve yerel pazarlama boyutlarını değerlendirir.
1) E-ticaretin temel bileşenlerini, iş modellerini ve güncel trendleri tanımlar.
2) E-ticaret işletme modellerini ve stratejilerini analiz eder.
3) E-ticaret pazarlaması ve çevrimiçi tüketici davranışını açıklar.
4) E-ticaretteki yasal, güvenlik ve etik sorunları tartışır.
5) Dijital pazarlama stratejilerini (SEO, SEM, sosyal medya pazarlaması) uygular.
6) E-ticaretin sosyal, mobil ve yerel pazarlama boyutlarını değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) E-ticaretin tanımı ve önemi E-ticaret ile e-iş arasındaki fark E-ticaretteki başlıca trendler E-ticaret teknolojisinin kendine özgü özellikleri E-ticaret türleri (B2C, B2B, C2C, Mobil ticaret) Sınıf etkinliği: TikTok'un Üretici Ekonomisi ve e-ticarete etkisi üzerine tartışma Chapter 1
2) E-ticaretin tanımı ve önemi E-ticaret ile e-iş arasındaki fark E-ticaretteki başlıca trendler E-ticaret teknolojisinin kendine özgü özellikleri E-ticaret türleri (B2C, B2B, C2C, Mobil ticaret) Sınıf etkinliği: TikTok'un Üretici Ekonomisi ve e-ticarete etkisi üzerine tartışma Chapter 1
3) E-ticarette iş modelleri Bir e-ticaret iş modelinin sekiz temel unsuru Başlıca B2C ve B2B iş modelleri E-ticaretin iş stratejisi ve yapısı üzerindeki etkisi Sınıf etkinliği: Foursquare gibi girişimler ve kitlesel fonlama platformları üzerine vaka analizi Chapter 2
4) E-ticarette iş modelleri Bir e-ticaret iş modelinin sekiz temel unsuru Başlıca B2C ve B2B iş modelleri E-ticaretin iş stratejisi ve yapısı üzerindeki etkisi Sınıf etkinliği: Foursquare gibi girişimler ve kitlesel fonlama platformları üzerine vaka analizi Chapter 2
4) E-ticarette iş modelleri Bir e-ticaret iş modelinin sekiz temel unsuru Başlıca B2C ve B2B iş modelleri E-ticaretin iş stratejisi ve yapısı üzerindeki etkisi Sınıf etkinliği: Foursquare gibi girişimler ve kitlesel fonlama platformları üzerine vaka analizi Chapter 2
5) Çevrimiçi tüketici davranışı Dijital pazarlama stratejileri (SEO, SEM, e-posta pazarlaması) Sosyal medyanın e-ticaret pazarlamasındaki rolü Çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlama stratejilerinin entegrasyonu Sınıf etkinliği: Varsayımsal bir e-ticaret işletmesi için pazarlama planı geliştirme Chapter 6
6) Online consumer behavior Digital marketing strategies (SEO, SEM, email marketing) The role of social media in e-commerce marketing Integrating online and offline marketing strategies Class Activity: Develop a marketing plan for a hypothetical e-commerce business.
7) Sosyal pazarlama stratejileri (Facebook, Instagram, TikTok vb.) Mobil pazarlama stratejileri Konum tabanlı mobil pazarlama Sosyal ve mobil pazarlama başarısının ölçülmesi Sınıf etkinliği: Öğrenciler yerel bir işletme için sosyal medya pazarlama kampanyası oluşturur
8) Sosyal pazarlama stratejileri (Facebook, Instagram, TikTok vb.) Mobil pazarlama stratejileri Konum tabanlı mobil pazarlama Sosyal ve mobil pazarlama başarısının ölçülmesi Sınıf etkinliği: Öğrenciler yerel bir işletme için sosyal medya pazarlama kampanyası oluşturur Chapter 7
9) Çevrimiçi perakende iş modellerinin analizi (Amazon, eBay vb.) Perakende ve hizmet sektörlerinde e-ticaret stratejileri Talep üzerine hizmet sunan şirketler ve gig ekonomisi Fintek ve çevrimiçi finansal hizmetler Sınıf etkinliği: Talep üzerine hizmetlerin (Instacart, Uber vb.) yükselişi ve geleneksel perakende üzerindeki etkisi üzerine grup tartışması Chapter 9
10) Çevrimiçi perakende iş modellerinin analizi (Amazon, eBay vb.) Perakende ve hizmet sektörlerinde e-ticaret stratejileri Talep üzerine hizmet sunan şirketler ve gig ekonomisi Fintek ve çevrimiçi finansal hizmetler Sınıf etkinliği: Talep üzerine hizmetlerin (Instacart, Uber vb.) yükselişi ve geleneksel perakende üzerindeki etkisi üzerine grup tartışması Chapter 9
11) Çevrimiçi içerikler için gelir modelleri (abonelik, reklam vb.) Yayın platformlarının yükselişi ve geleneksel medya üzerindeki etkisi Kullanıcı tarafından üretilen içerikler ve üretici ekonomisi Dijital haklar yönetimi ve içerik gelir modeli oluşturma (monetizasyon) Sınıf etkinliği: Netflix üzerine vaka çalışması ve yayın endüstrisinde içerik gelir modeli oluşturmanın zorlukları Chapter 10
12) Çevrimiçi içerikler için gelir modelleri (abonelik, reklam vb.) Yayın platformlarının yükselişi ve geleneksel medya üzerindeki etkisi Kullanıcı tarafından üretilen içerikler ve üretici ekonomisi Dijital haklar yönetimi ve içerik gelir modeli oluşturma (monetizasyon) Sınıf etkinliği: Netflix üzerine vaka çalışması ve yayın endüstrisinde içerik gelir modeli oluşturmanın zorlukları Chapter 10
13) Konu Tekrarı
14) Konu tekrarı
15) final haftası
16) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kenneth C. Laudon & Carol Guercio Traver
Title: E-Commerce 2023: Business, Technology, and Society
Edition: 18th Edition
Publisher: Pearson Education
Diğer Kaynaklar: Kenneth C. Laudon & Carol Guercio Traver
Title: E-Commerce 2023: Business, Technology, and Society
Edition: 18th Edition
Publisher: Pearson Education

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar.
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar.
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler.
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar.
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler.
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar.
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar.
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar.
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar.
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar.
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler.
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar.
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar.
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hem geleneksel medya hem de yeni medyanın kavramsal açıdan temellerini öğrenir ve özelliklerini tanımlarlar. 1
2) Medya çalışmaları alanında eleştirel bir bakış açısı kazanırlar. 2
3) Yeni / dijital medya okuryazarlığı yeterlikleri geliştirir ve yeni / dijital medya içeriğini eleştirel bir şekilde analiz ederler. 2
4) Hem geleneksel medya hem de dijital medya içerik üretimi konusunda gerekli teknik becerilerle donatılırlar. 2
5) Kültürel çeşitliliğe duyarlı ve aynı zamanda etik duyarlılığa da sahip medya içerikleri üretirler. 2
6) Dijital medya ve geleneksel medya alanında çeşitli yazı türlerinde yaratıcı yazma becerilerine sahip olurlar. 2
7) Yeni / dijital medya tasarımı ve üretimi ile ilgili yazılım uygulamaları geliştirme becerisine sahip olurlar. 2
8) Bir takımın parçası olarak, etkin bir şekilde çalışan, çeşitli yaratıcı projelerin tamamlanmasında sorumlu ve saygılı davranan bireyler olarak mezun olurlar. 2
9) Medya sektöründe mentorluk, liderlik, yönetim ve girişimcilik becerilerine sahip olurlar. 2
10) Bir “imza çalışması” geliştirerek ve yerel ve / veya uluslararası medya sektörlerine ve kar amacı gütmeyen kuruluşlara katılım sağlarlar. 2
11) Uluslararası ve kültürlerarası ortamlarda etkili bir şekilde iletişim kurmak ve çalışmak için yabancı dil becerilerini edinirler. 2
12) Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları hakkında bilgi sahibi olurlar ve bu bilinçle kazandıkları iletişim becerileri sayesinde profesyonel ortamlarda etkin iletişim kurarlar. 2
13) Yeni medya ile ilgili yapıları, eğilimleri, teknolojik gelişmeleri ve sorunları tanımlamak, sosyal hizmete uygun sanatsal ve yaratıcı faaliyetler ve projeler yürütmek 2
14) Ulusal ve uluslararası yasal çerçeveler içinde medya uygulamaları yaparlar. 2
15) Medya etiği, demokrasi ve insan hakları ilkelerine bağlı kalarak sorumlu medya uygulayıcıları olurlar. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Ara Sınavlar 3 11
Final 3 16
Toplam İş Yükü 113