Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB151 | ||||
Ders İsmi: | Michael Kuyucu ile Podcast ve Radyo Atölyesi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, sesli iletişim mecraları bağlamında öğrencilere teorik bilgi birikimi ile uygulamalı becerileri eşzamanlı olarak kazandırmaktır. Radyo ve podcast yayıncılığının tarihsel gelişimi, türleri ve üretim süreçleri üzerine kuramsal bir çerçeve sunulmasının yanı sıra, öğrencilerin yaratıcı içerik üretimi, ses kurgusu, kayıt teknikleri ve dijital yayıncılık platformları konusunda yetkinlik kazanmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında yürütülecek atölye çalışmaları aracılığıyla, öğrencilerin kendi sesli medya projelerini planlamaları, üretmeleri ve değerlendirmeleri beklenmektedir. Böylelikle katılımcıların, çağdaş medya ortamlarında eleştirel ve yaratıcı düşünebilen, etik ilkelere duyarlı ve teknik açıdan donanımlı içerik üreticileri olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere radyo ve podcast yayıncılığının kuramsal temellerini, içerik geliştirme süreçlerini, ses kaydı ve kurgu tekniklerini, dijital yayıncılık araçlarını ve etik ilkeleri kapsayan uygulamalı bir öğrenme deneyimi sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Podcast ve radyo yayıncılığının tarihsel gelişimini açıklar 2) Radyo ve podcast formatlarının yapısal farklarını tanımlar. 3) Sesli içerik üretiminin temel unsurlarını (senaryo, ses, müzik, efekt) analiz eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Radyo ve Podcast Yayıncılığına Genel Bakış | - |
2) | Yayın Türleri ve Formatları | - |
3) | Hedef Kitle ve İçerik Tasarımı | - |
4) | Hikâye Anlatımı ve Sesli Senaryo Yazımı | - |
5) | Sesin Gücü: Diksiyon, Tonlama ve Etkili Konuşma | - |
6) | Temel Ses Kayıt Teknikleri | - |
7) | Ses Montajı ve Kurgu Yazılımları | - |
8) | Jenerik, Müzik ve Efekt Kullanımı | - |
9) | Radyo Yayıncılığı Pratiği | - |
10) | Podcast Üretimi Pratiği | - |
11) | Röportaj Teknikleri ve Konuklu Yayın Hazırlığı | - |
12) | Yayın Platformları ve Dağıtım Süreçleri | - |
13) | Yayınların Analizi ve Geri Bildirim Oturumu | - |
14) | Final Proje Sunumları: Podcast/Radyo Yayınlarının Paylaşımı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Radio Production" – Robert McLeish & Jeff Link Bloomsbury, 6th Edition "Podcasting: New Aural Cultures and Digital Media" – Dario Llinares, Neil Fox & Richard Berry (Eds.) Palgrave Macmillan, 2018 "Out on the Wire: The Storytelling Secrets of the New Masters of Radio" – Jessica Abel Broadway Books, 2015 "Podcasting for Dummies" – Tee Morris & Chuck Tomasi Wiley, 2020 (3rd Edition) |
Diğer Kaynaklar: | McLeish, R., & Link, J. (2015). Radio Production (6th ed.). Bloomsbury Academic. Kern, J. (2008). Sound Reporting: The NPR Guide to Audio Journalism and Production. University of Chicago Press. Güney, S. (2019). Radyo Yayıncılığı: Kuram, Uygulama ve Yeni Medya. Der Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |