JOB150 Women in Games & We are in Gamesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB150
Ders İsmi: Oyunlardaki Kadınlar ve Oyunlardayız
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. NEVZAT ALP BÜYÜKYÜKSEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, oyun endüstrisinde kadınların ve toplumsal cinsiyet çeşitliliğine sahip bireylerin rolleri, temsilleri ve katılımlarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemektir. Öğrenciler, sektördeki yapısal eşitsizlikleri keşfedecek, oyunlardaki karakter temsillerini analiz edecek, kapsayıcı tasarım uygulamalarını öğrenecek ve kadınlar ile dışlanan topluluklar için profesyonel gelişim yollarını değerlendirecektir. Dersin sonunda öğrenciler, bu alandaki temel zorlukları ve fırsatları tanıyabilecek ve kendi yaratıcı ve eleştirel çalışmalarıyla daha kapsayıcı bir oyun kültürüne katkıda bulunabileceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders, oyun sektöründe toplumsal cinsiyet temsili, eşitlik ve kapsayıcılık konularını disiplinlerarası bir bakış açısıyla ele alır. Öğrenciler, oyunlarda kadınların ve toplumsal cinsiyet çeşitliliğine sahip bireylerin tarihsel ve güncel rollerini inceleyecek; karakter tasarımlarında anlatısal ve görsel temsilleri analiz ederek sektöre yerleşmiş kalıp yargıları ve önyargıları eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir. Ders kapsamında kapsayıcı oyun geliştirme pratikleri, erişilebilirlik, emek koşulları ve iş yerinde karşılaşılan ayrımcılık gibi temalar işlenir. Ana akım ve bağımsız oyun dünyasında kadınların katkıları ile topluluk oluşturma, mentorluk ve savunuculuk ağları da incelenir. Kuramsal okumalar, vaka analizleri ve yaratıcı yansımalar aracılığıyla öğrenciler, oyunlarda toplumsal cinsiyet dinamiklerini eleştirel olarak değerlendirme ve kendi kapsayıcı tasarım veya analiz projelerini geliştirme becerisi kazanacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, video oyunlarında karakter tasarımı, anlatılar ve oyuncu rolleri dâhil olmak üzere toplumsal cinsiyet temsillerini eleştirel biçimde analiz edebilecektir.
2) Öğrenciler, oyun endüstrisinde kadınların ve toplumsal cinsiyet çeşitliliğine sahip bireylerin karşılaştığı yapısal engelleri tanımlayacak ve bunlara yönelik kapsayıcı stratejiler önerebilecektir.
3) Öğrenciler, oyun kültürüne veya tasarımına toplumsal cinsiyet odaklı bir bakış açısı yansıtan özgün bir proje (yaratıcı ya da analitik) geliştirecek ve sunacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş & Oyunlarda Toplumsal Cinsiyet Oku: Shaw (2014), Giriş bölümü
2) Oyun Tarihinde Kadınların Yeri İzle: “1980’den Günümüze Oyunlarda Kadınlar” videosu
3) Oyun Anlatılarında Temsil Toplumsal cinsiyetli anlatılar içeren oyun örnekleri izle/oyna
4) Görsel Tasarım ve Kadın Karakterler Prepare a case study on a female game character
5) Oyun Kültüründe Erkeklik ve Dışlama Oku: “Gaming Masculinities” metninden bir bölüm
6) Kapsayıcı Oyun Tasarımı İlkeleri Oku: Kapsayıcı tasarım kontrol listesi + bir oyunu incele
7) Ara Sınav / Yansıma Tüm haftaları gözden geçir, kısa yansıma yazısı hazırla
8) İş Yerinde Eşitsizlik ve Emek Koşulları Oku: Stüdyolarda cinsiyet ayrımcılığına dair makaleler
9) Queer ve Feminist Bağımsız Oyunlar Bir bağımsız feminist/queer oyun seç ve incele
10) Oyun Toplulukları ve Savunuculuk Araştır: Kadın odaklı oyun grupları veya hareketler
11) Sektörde Mentorluk ve Ağ Kurma Konuk için soru hazırla ya da etkinlik değerlendirmesi yaz
12) Final Proje Atölyesi Proje taslağını sınıfa getir, geri bildirim al
13) Final Sunumları Final proje teslimi ve sunum hazırlığı
14) Kapanış ve Genel Yansıma Final yansıma yazısı (isteğe bağlı)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shaw, A. (2014). Gaming at the edge: Sexuality and gender at the margins of gamer culture. University of Minnesota Press.
Diğer Kaynaklar: Shaw, A. (2014). Gaming at the edge: Sexuality and gender at the margins of gamer culture. University of Minnesota Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 2
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 2
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 16 3 5 128
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 134