| Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital sanat, yapay zekâ ve medya estetiği alanlarında disiplinlerarası bir anlayış geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, yaratıcı üretim, küratöryel düşünce ve eleştirel medya pratiği becerilerini geliştirerek, çağdaş dijital sanat ortamında aktif bir şekilde yer alabileceklerdir. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders, dijital sanat, yapay zekâ ve medya estetiği konularını teorik altyapı ile yaratıcı üretimi birleştirerek disiplinlerarası bir perspektifle ele alır. Öğrenciler, dersin başında dijital sanatın tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını inceleyerek başlar; ardından yapay zekânın sanatsal üretim ve estetik üzerindeki etkilerini araştırırlar. Ders boyunca öğrenciler; küratöryel düşünce, yaratıcı kodlama, veri görselleştirme ve interaktif medya uygulamalarıyla pratik çalışmalar yürütürken, sanat ve teknolojinin etik ve toplumsal boyutlarını da tartışırlar. Ara ve final projeleri kapsamında öğrencilere özgün dijital sanat eserleri üretme ve sergileme fırsatı sunulur. Ayrıca sanal ve artırılmış gerçeklik, sergi tasarımı stratejileri ve sanat-teknoloji entegrasyonuna özel olarak odaklanılır; böylece öğrencilerin hem eleştirel hem yaratıcı yönleri geliştirilir. |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Dijital Sanata Giriş ve Ders Tanıtımı |
Oku: Shanken (2009), Giriş bölümü |
| 2) |
Yapay Zekâ ve Yaratıcılık |
Deneyimle: Bir YZ sanat aracı |
| 3) |
Medya Estetiği ve Görsel Kültür |
Oku: Manovich’ten bölüm |
| 4) |
Küratöryel Düşünce ve Sergi Tasarımı |
Bir dijital medya sergisi seç ve değerlendir |
| 5) |
Kodlama I: Temeller ve Araçlar |
Program kur ve temel bir eskiz hazırla |
| 6) |
Yaratıcı Kodlama II: Etkileşim ve Hareket |
İzle: p5.js videoları ve deneyini belgele |
| 7) |
Ara Proje Sunumları |
3 dakikalık proje sunumu hazırla |
| 8) |
Veri Görselleştirme ve Estetik Arayüzler |
Bir veri kümesi seç ve görselleştirme eskizi yap |
| 9) |
Sanatta Sanal ve Artırılmış Gerçeklik |
Oku: VR/AR sanat çalışması üzerine vaka |
| 10) |
Dijital Sanatta Etik ve Toplum |
Oku: YZ ve dijital kültürde etik üzerine yazılar |
| 11) |
Final Proje Geliştirme Atölyesi |
Çalışan prototipi ve soruları getir |
| 12) |
Küratöryel Strateji ve Sergi Planlama |
İşin için kısa küratöryel açıklama hazırla |
| 13) |
Final Proje Sunumları / Sergi |
Final proje sergiye hazır olmalı |
| 14) |
Yansıtma, Değerlendirme ve Belgeleme |
Proje belgeleri ve yazılı yansıma teslimi |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. |
|
| 2) |
Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. |
|
| 3) |
Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. |
|
| 4) |
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. |
|
| 5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. |
|
| 6) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. |
|
| 7) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. |
|
| 8) |
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
| 9) |
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. |
|
| 10) |
Bireysel çalışma becerisine sahiptir. |
|
| 11) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. |
|
| 12) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
|
| 13) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 14) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 15) |
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
| 16) |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 17) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
| 18) |
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
|