JOB149 CapitArt-X Media Art Labİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB149
Ders İsmi: CapitArt-X Medya Sanat Laboratuvarı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. NEVZAT ALP BÜYÜKYÜKSEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin dijital sanat, yapay zekâ ve medya estetiği alanlarında disiplinlerarası bir anlayış geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, yaratıcı üretim, küratöryel düşünce ve eleştirel medya pratiği becerilerini geliştirerek, çağdaş dijital sanat ortamında aktif bir şekilde yer alabileceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital sanat, yapay zekâ ve medya estetiği konularını teorik altyapı ile yaratıcı üretimi birleştirerek disiplinlerarası bir perspektifle ele alır. Öğrenciler, dersin başında dijital sanatın tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını inceleyerek başlar; ardından yapay zekânın sanatsal üretim ve estetik üzerindeki etkilerini araştırırlar. Ders boyunca öğrenciler; küratöryel düşünce, yaratıcı kodlama, veri görselleştirme ve interaktif medya uygulamalarıyla pratik çalışmalar yürütürken, sanat ve teknolojinin etik ve toplumsal boyutlarını da tartışırlar. Ara ve final projeleri kapsamında öğrencilere özgün dijital sanat eserleri üretme ve sergileme fırsatı sunulur. Ayrıca sanal ve artırılmış gerçeklik, sergi tasarımı stratejileri ve sanat-teknoloji entegrasyonuna özel olarak odaklanılır; böylece öğrencilerin hem eleştirel hem yaratıcı yönleri geliştirilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, dijital sanat ve yapay zekâ alanlarında teorik ve pratik bilgi sahibi olacaklardır.
2) Öğrenciler, küratöryel düşünce ve sergi tasarımı becerilerini geliştireceklerdir.
3) Öğrenciler, yaratıcı projeler geliştirerek dijital sanat alanında aktif bir rol üstleneceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Sanata Giriş ve Ders Tanıtımı Oku: Shanken (2009), Giriş bölümü
2) Yapay Zekâ ve Yaratıcılık Deneyimle: Bir YZ sanat aracı
3) Medya Estetiği ve Görsel Kültür Oku: Manovich’ten bölüm
4) Küratöryel Düşünce ve Sergi Tasarımı Bir dijital medya sergisi seç ve değerlendir
5) Kodlama I: Temeller ve Araçlar Program kur ve temel bir eskiz hazırla
6) Yaratıcı Kodlama II: Etkileşim ve Hareket İzle: p5.js videoları ve deneyini belgele
7) Ara Proje Sunumları 3 dakikalık proje sunumu hazırla
8) Veri Görselleştirme ve Estetik Arayüzler Bir veri kümesi seç ve görselleştirme eskizi yap
9) Sanatta Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Oku: VR/AR sanat çalışması üzerine vaka
10) Dijital Sanatta Etik ve Toplum Oku: YZ ve dijital kültürde etik üzerine yazılar
11) Final Proje Geliştirme Atölyesi Çalışan prototipi ve soruları getir
12) Küratöryel Strateji ve Sergi Planlama İşin için kısa küratöryel açıklama hazırla
13) Final Proje Sunumları / Sergi Final proje sergiye hazır olmalı
14) Yansıtma, Değerlendirme ve Belgeleme Proje belgeleri ve yazılı yansıma teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Shanken, E. A. (2009). Art and Electronic Media. Phaidon Press.
Diğer Kaynaklar: Shanken, E. A. (2009). Art and Electronic Media. Phaidon Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 14 42
Final 11 33
Toplam İş Yükü 123