MYO070 İşletme Yönetimiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar AdaletÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Adalet

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO070
Ders İsmi: İşletme Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HİLAL BAL
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Hilal BAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrenciler; İşletme biliminin temel kavramları, işletme yönetiminin tarihsel gelişimi, işletmenin amaçları, fonksiyonları ve işletmenin dış çevresi ile ilişkilerini açıklayabilecektir. Yönetim kavramını, yönetim sürecini ve yönetimin özelliklerini tanımlayabilecektir. Klasik yönetim kuramının özelliklerini açıklayabilecektir. Sistem yaklaşımının gelişimini ve yaklaşıma katkıda bulunanları açıklayabilecektir.
Bu ders ile, öğrencilerin temel işletme amaçlarını, yapısını ve fonksiyonlarını kavramasını sağlarken, işletmelerin günümüz iş yaşamındaki rolünün ve öneminin anlaşılmasına olanak sağlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamında öğrenciler; İşletmenin tanımı, İşletmenin Tarihi Gelişimi, İşletmelerin Amaçları ve İşletmeciliğe İlişkin Temel Kavramlar, İşletme Biliminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi, İşletmelerin Sınıflandırılması, İşletme Türleri, İşletmelerin Kuruluş Aşamaları, İşletme Yönetiminin İlkeleri, İnsan Kaynakları Fonksiyonu, Kurumsal İletişim Fonksiyonu, Muhasebe - Finans Fonksiyonu, Üretim Planlama Fonksiyonu, Pazarlama Fonksiyonu, İşletmelerde Etik İlkeler, İşletmelerde Sosyal Sorumluluk Kavramı; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşletme Yönetimi hakkında genel bilgiye sahip olur.
2) İhtiyaç kavramı, ekonomik faaliyetler, işletme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
3) İşletme Biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisi, işletmeciliğin tarihsel gelişim sürecei, yönetim düşüncesinin evrimi, klasik teori ve İşletmenin amaçları, işletmenin sınıflandırılması konularında bilgi sahibi olur.
4) İşletmenin Kuruluş Amaçları ve İşletme Türlerini öğrenir. Yönetim kuramlarından Klasik ve Neoklasik yönetim kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
5) İşletmecilik kavramlarından Girişimci, Lider ve Yönetici kavramlarını tanımlayabilir aralarındaki farkları söyleyebilir. Modern Yönetim Kuramlarından Sistem Yaklaşımı hakkında bilgi sahibi olur.
6) İşletme Fonksiyonlarından Yönetim Fonksiyonunu açıklayabilir.
7) İşletme Fonksiyonlarından Üretim Fonksiyonunu açıklayabilir.
9) İşletme Fonksiyonlarından Pazarlama Fonksiyonunu açıklayabilir.
10) İşletme Fonksiyonlarını tanımlayabilir.
11) İşletme Fonksiyonlarından Muhasebe ve finansman Fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
12) İşletme Fonksiyonlarından İnsan Kaynakları Fonksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
13) Arge ve Kurumsal iletişim fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olur.
14) İşletmelerde Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilirlik, İş Dünyasındaki yeni Gelişmeler konusunda bilgi sahibi olur.
15) Genel Tekrar bölümü ile bugüne kadar işlenilen derslerin genel bir özeti yapılır öğrenci eksik olduğu konuları tamamlama fırsatı bulur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) DERS TANITIMI VE İŞLETME YÖNETİMİNE GİRİŞ Ders Notları
2) İHTİYAÇ KAVRAMI VE EKONOMİK FAALİYETLER İŞLETME VE İŞLETME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR Ders Notları
3) İŞLETME BİLİMİNİN DİĞER BİLİM DALLARIYLA İLİŞKİSİ İŞLETMECİLİĞİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ YÖNETİM DÜŞÜNCESİNİN EVRİMİ: KLASİK TEORİ İŞLETMENİN AMAÇLARI VE SINIFLANDIRILMASI Ders Notları
4) KLASİK VE NEOKLASİK YÖNETİM KURAMLARI İŞLETMENİN KURULUŞ AŞAMALARI İŞLETMELERİN TÜRLERİ Ders Notları
5) MODERN YÖNETİM KURAMLARI/SİSTEM YAKLAŞIMI GİRİŞİMCİ, LİDER VE YÖNETİCİ KAVRAMLARI Ders Notları
6) İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- YÖNETİM FONKSİYONU Ders Notları
7) İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- ÜRETİM FONKSİYONU Ders Notları
8) Ara Sınav
9) İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- PAZARLAMA FONKSİYONU Ders Notları
10) İŞLETMENİN FONKSİYONLARI -YÖNETİM Ders Notları
11) İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- MUHASEBE VE FİNANSMAN Ders Notları
12) İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- İNSAN KAYNAKLARI Ders Notları
13) İŞLETMENİN FONKSİYONLARI- ARGE VE KURUMSAL İLETİŞİM Ders Notları
14) İŞLETMELERDE SOSYAL SORUMLULUK İŞLETMELERDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İŞ DÜNYASINDA YENİ GELİŞMELER Ders Notları
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları /Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: 1)Mucuk, İsmet; Modern İşletmecilik, 17. Baskı, İstanbul, Türkmen Kitabevi, 2011.
2)Rüzgar, Nilüfer; İşletme Yönetimi, Nobel Yayıncılık, 2020
3)Mirze, Kadri; Uluslararası İşletmecilik Yönetimi, Beta Yayınları, 2018
4)Sabuncuoğlu, Zeyyat; Tokol, Tuncer; İşletme, 2003
5)Koçel , Tamer; İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 2010
6)Doğan, Muammer; İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, Nobel Yayıncılık, 13. Basım
7)Budak, Gülay ve Budak Gönül; İşletme Yönetimi, Nobel Yayınları, 8. Basım 2016
8)Boone, L. E., & Kurtz, D. L. (2013). Çağdaş işletme. Nobel Akademik Yayıncılık.
9)L. H. ve Sullivan, D. P. (2007). International Business (11th. Edition), Pearson Prentice Hall: Upper Saddle River
10)NJ.Digman, L. A. (2006). Strategic Management: Competing in the Global Information Age (8th Edition), Thomson: USA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

9

10

11

12

13

14

15

Program Kazanımları
1) Temel hukuk kavramlarına hâkim olarak okuduğunu anlama, kavrama ve kullanabilme yeterliliğine sahiptir.
2) Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, usule ilişkin temel farklılıkları ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir.
3) Analitik düşünme yöntemini öğrenerek hukuksal kavramları karşılaştırabilme ve kullanabilme yeteneğini edinmiştir.
4) Örnek olay analizleri üzerinden teorik bilgilerini pratik uygulamada kullanabilme becerisi edinmiştir.
5) Yargı örgütünün yapısı ve işleyişi ile kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli, hukuksal sorunların hangi mercilerde çözülebileceği konusunda gerekli yönlendirmeleri yapabilir.
6) Hukukun bilgi kaynaklarına erişme ve etkin biçimde kullanma yeterliliğine sahip olup değişimlere uyum göstererek mesleki alanda kendini geliştirme becerisine sahiptir.
7) Adli mekanizmanın gerektirdiği bilgi teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi ve beceri sahibidir.
8) Devlet örgütünün yapısı, görevleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve gerekli mevzuatı takip edebilir.
9) Bireyin devlet karşısındaki gerek iç hukuktan gerekse uluslararası hukuktan doğan hakları ve yükümlülükleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli ve bu bilgiyi pratik uygulamaya yansıtabilecek yetkinliktedir.
10) Hukuksal bilgi düşüncelerini mesleğinin gereklilikleri doğrultusunda gerek yazılı gerekse sözlü olarak etkin biçimde ifade edebilir.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.
12) Kalem mevzuatı hakkında bilgi sahibidir ve hızlı klavye kullanmak suretiyle adli yazışma yapabilir.
13) Hukuk alanındaki mesleklerin kendine özgü kuralları ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve bunları kendi mesleğine uygulayabilecek yetkinliktedir.
14) Türk dilinin yapısı ve kurallarını özümsemiş ve bu bilgisini hukuksal metinlerin kabul edilen standartlarına uygulayabilecek yeterliliktedir.
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel hukuk kavramlarına hâkim olarak okuduğunu anlama, kavrama ve kullanabilme yeterliliğine sahiptir.
2) Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, usule ilişkin temel farklılıkları ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir.
3) Analitik düşünme yöntemini öğrenerek hukuksal kavramları karşılaştırabilme ve kullanabilme yeteneğini edinmiştir. 3
4) Örnek olay analizleri üzerinden teorik bilgilerini pratik uygulamada kullanabilme becerisi edinmiştir. 2
5) Yargı örgütünün yapısı ve işleyişi ile kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli, hukuksal sorunların hangi mercilerde çözülebileceği konusunda gerekli yönlendirmeleri yapabilir.
6) Hukukun bilgi kaynaklarına erişme ve etkin biçimde kullanma yeterliliğine sahip olup değişimlere uyum göstererek mesleki alanda kendini geliştirme becerisine sahiptir.
7) Adli mekanizmanın gerektirdiği bilgi teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi ve beceri sahibidir.
8) Devlet örgütünün yapısı, görevleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve gerekli mevzuatı takip edebilir. 1
9) Bireyin devlet karşısındaki gerek iç hukuktan gerekse uluslararası hukuktan doğan hakları ve yükümlülükleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli ve bu bilgiyi pratik uygulamaya yansıtabilecek yetkinliktedir.
10) Hukuksal bilgi düşüncelerini mesleğinin gereklilikleri doğrultusunda gerek yazılı gerekse sözlü olarak etkin biçimde ifade edebilir.
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.
12) Kalem mevzuatı hakkında bilgi sahibidir ve hızlı klavye kullanmak suretiyle adli yazışma yapabilir.
13) Hukuk alanındaki mesleklerin kendine özgü kuralları ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve bunları kendi mesleğine uygulayabilecek yetkinliktedir.
14) Türk dilinin yapısı ve kurallarını özümsemiş ve bu bilgisini hukuksal metinlerin kabul edilen standartlarına uygulayabilecek yeterliliktedir.
15) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 1 28
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 2 6 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 75