Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI441
Ders İsmi: Sürdürülebilirliği İletişim Kurmak: Daha İyi Bir Gelecek İnşa Etmek
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ÖMÜR ERDEM ÇELİK
Dersi Veren(ler): Ömür Erdem Çelik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi tamamladıklarında öğrenciler:

İletişim ve pazarlamanın sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmadaki rolünü kavrayacak,

Etkili ve etik sürdürülebilirlik iletişimi stratejileri geliştirebilecek,

Küresel sürdürülebilirlik kampanyalarını analiz ederek başarıya götüren temel faktörleri belirleyebilecek,

Reklam ve marka iletişiminde yeşil badana (greenwashing) uygulamalarını tanıyıp değerlendirebilecek,

Ad Net Zero gibi sektör öncülüğündeki sürdürülebilirlik girişimlerini inceleyebilecek,

Sürdürülebilirlik odaklı bir kampanya tasarlayarak uygulamalı deneyim kazanacak,

Sürdürülebilirlik temelli marka krizlerinde etkili kriz iletişimi stratejileri uygulayabileceklerdir.

Dersin İçeriği: Bu ders, iletişim, pazarlama ve sürdürülebilirlik kesişiminde yer alan konuları incelemekte; markaların ve kurumların etik, şeffaf ve etkili sürdürülebilirlik iletişimi stratejileri nasıl oluşturabileceklerine odaklanmaktadır.
Müfredat; pazarlama temelleri, sürdürülebilirlik ilkeleri, kriz iletişimi ve sektörün en iyi uygulamalarını bir araya getirerek, öğrencilere sorumlu reklamcılık ve marka yönetimi konularında stratejik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders kapsamında ele alınan temel konular şunlardır:

Bütünleşik Pazarlama İletişimi (IMC) Temelleri ve sürdürülebilirlikteki rolü

Sürdürülebilirlik iletişimi: Temel kavramlar ve stratejik yaklaşımlar

Greenwashing (yeşil badana): Tanımlama yöntemleri, vaka analizleri ve iyi uygulamalar

Sektörel inisiyatifler: Ad Net Zero ve sürdürülebilir reklam modelleri

Kriz iletişimi ve itibar yönetimi: Sürdürülebilirlik kaynaklı marka riskleri karşısında stratejik yaklaşım

Etik pazarlama ve tüketici güveni: Sürdürülebilirlik iletişiminde güven inşası

Uygulamalı proje geliştirme: Sürdürülebilirlik odaklı bir iletişim planı hazırlama

Ders içeriği; interaktif tartışmalar, gerçek vaka analizleri ve proje tabanlı öğrenme yöntemlerini içermekte olup, öğrencilere hem teorik bilgi hem de pratik deneyim kazandırmayı hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Sürdürülebilirlik temalı kampanyaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Kampanyaların etkisini analiz ederek ne derece başarılı olduklarını ölçebilir.
2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Kampanyaların etkisini analiz ederek ne derece başarılı olduklarını ölçebilir.
3) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Gerçek dışı veya yanıltıcı sürdürülebilirlik iddialarını (greenwashing) tespit edebilir.
4) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Etik reklamcılık ilkelerini uygulayarak sorumlu iletişim stratejileri geliştirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişimin Gücü
2) Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Temelleri Bölüm 1
3) Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Temelleri Bölüm 2
4) İletişimde Sürdürülebilirliğe Giriş Bölüm 1 - Sürdürülebilirlik iletişimine genel bakış. - Küresel zorlukların çözümünde iletişimin neden anahtar rol oynadığı.
5) İletişimde Sürdürülebilirliğe Giriş Bölüm 2 - Proje Özetleri paylaşılacak ve açıklanacaktır. Öğrenci Etkinliği: Başarılı sürdürülebilirlik mesajları üzerine grup tartışması
6) Yeşil Aklama Tanımı ve Vakaları - Yeşil aklama nedir ve neden önemlidir? - Vaka çalışmaları Güncel reklamlardan yeşil badana örneklerini belirleyin.
7) İklim Krizine sektörel bir yanıt: Reklam Net Sıfır Konular: - Reklamda Net Sıfır nedir ve iletişimle nasıl bir ilişkisi vardır? Etkinlik: Hayali bir şirket için reklam net sıfır eylemleri için bir strateji geliştirin.
8) ara sınav haftası
9) AD NET ZERO Eylem Planları - Atölye Çalışması Etkinlik: Öğrenciler bir kurgu projesi için strateji fikirleri geliştirir
10) Sürdürülebilirlik İletişimi Örnekleri, Bölüm 1 Konular: - Başarılı sürdürülebilirlik kampanyalarının analizi. Aktivite: İyi yürütülen sürdürülebilirlik kampanyalarındaki etkili mesajlaşma stratejilerinin analizi.
11) Sürdürülebilirlik İletişimi Örnekleri, Bölüm 2 - Başarılı sürdürülebilirlik kampanyalarının analizi. Aktivite: İyi yürütülen sürdürülebilirlik kampanyalarındaki etkili mesajlaşma stratejilerinin analizi.
12) Sürdürülebilirlik Kriz İletişimi ve İtibar Yönetimi Konular: - Markalar sürdürülebilirlikle ilgili krizlerden nasıl kurtulur Etkinlik ve ödev: Kurgusal bir vaka için sürdürülebilirlik kriz yönetimi geliştirin
13) Proje Bilgilendirmeleri Konular: Öğrencilerin final projesi, beklentiler ve değerlendirme ile ilgili de-brifingleri.
14) Proje Grup Sunumları - Stratejiler üzerine grup çalışması Proje konseptleri üzerine eğitmen geri bildirimi
15) Proje Grup Sunumları - Stratejiler üzerine grup çalışması Proje konseptleri üzerine eğitmen geri bildirimi
16) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer notes
Diğer Kaynaklar: Lecturer notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği.
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi.
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği.
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği.
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği.
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği.
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri.
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği.
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. 2
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Projeler 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Proje 4 16
Final 4 16
Toplam İş Yükü 116