Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI441 | ||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilirliği İletişim Kurmak: Daha İyi Bir Gelecek İnşa Etmek | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÖMÜR ERDEM ÇELİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Ömür Erdem Çelik | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamladıklarında öğrenciler: İletişim ve pazarlamanın sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmadaki rolünü kavrayacak, Etkili ve etik sürdürülebilirlik iletişimi stratejileri geliştirebilecek, Küresel sürdürülebilirlik kampanyalarını analiz ederek başarıya götüren temel faktörleri belirleyebilecek, Reklam ve marka iletişiminde yeşil badana (greenwashing) uygulamalarını tanıyıp değerlendirebilecek, Ad Net Zero gibi sektör öncülüğündeki sürdürülebilirlik girişimlerini inceleyebilecek, Sürdürülebilirlik odaklı bir kampanya tasarlayarak uygulamalı deneyim kazanacak, Sürdürülebilirlik temelli marka krizlerinde etkili kriz iletişimi stratejileri uygulayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, iletişim, pazarlama ve sürdürülebilirlik kesişiminde yer alan konuları incelemekte; markaların ve kurumların etik, şeffaf ve etkili sürdürülebilirlik iletişimi stratejileri nasıl oluşturabileceklerine odaklanmaktadır. Müfredat; pazarlama temelleri, sürdürülebilirlik ilkeleri, kriz iletişimi ve sektörün en iyi uygulamalarını bir araya getirerek, öğrencilere sorumlu reklamcılık ve marka yönetimi konularında stratejik bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında ele alınan temel konular şunlardır: Bütünleşik Pazarlama İletişimi (IMC) Temelleri ve sürdürülebilirlikteki rolü Sürdürülebilirlik iletişimi: Temel kavramlar ve stratejik yaklaşımlar Greenwashing (yeşil badana): Tanımlama yöntemleri, vaka analizleri ve iyi uygulamalar Sektörel inisiyatifler: Ad Net Zero ve sürdürülebilir reklam modelleri Kriz iletişimi ve itibar yönetimi: Sürdürülebilirlik kaynaklı marka riskleri karşısında stratejik yaklaşım Etik pazarlama ve tüketici güveni: Sürdürülebilirlik iletişiminde güven inşası Uygulamalı proje geliştirme: Sürdürülebilirlik odaklı bir iletişim planı hazırlama Ders içeriği; interaktif tartışmalar, gerçek vaka analizleri ve proje tabanlı öğrenme yöntemlerini içermekte olup, öğrencilere hem teorik bilgi hem de pratik deneyim kazandırmayı hedeflemektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Sürdürülebilirlik temalı kampanyaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Kampanyaların etkisini analiz ederek ne derece başarılı olduklarını ölçebilir. 2) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Kampanyaların etkisini analiz ederek ne derece başarılı olduklarını ölçebilir. 3) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Gerçek dışı veya yanıltıcı sürdürülebilirlik iddialarını (greenwashing) tespit edebilir. 4) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Etik reklamcılık ilkelerini uygulayarak sorumlu iletişim stratejileri geliştirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişimin Gücü | |
2) | Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Temelleri Bölüm 1 | |
3) | Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Temelleri Bölüm 2 | |
4) | İletişimde Sürdürülebilirliğe Giriş Bölüm 1 - Sürdürülebilirlik iletişimine genel bakış. - Küresel zorlukların çözümünde iletişimin neden anahtar rol oynadığı. | |
5) | İletişimde Sürdürülebilirliğe Giriş Bölüm 2 - Proje Özetleri paylaşılacak ve açıklanacaktır. Öğrenci Etkinliği: Başarılı sürdürülebilirlik mesajları üzerine grup tartışması | |
6) | Yeşil Aklama Tanımı ve Vakaları - Yeşil aklama nedir ve neden önemlidir? - Vaka çalışmaları Güncel reklamlardan yeşil badana örneklerini belirleyin. | |
7) | İklim Krizine sektörel bir yanıt: Reklam Net Sıfır Konular: - Reklamda Net Sıfır nedir ve iletişimle nasıl bir ilişkisi vardır? Etkinlik: Hayali bir şirket için reklam net sıfır eylemleri için bir strateji geliştirin. | |
8) | ara sınav haftası | |
9) | AD NET ZERO Eylem Planları - Atölye Çalışması Etkinlik: Öğrenciler bir kurgu projesi için strateji fikirleri geliştirir | |
10) | Sürdürülebilirlik İletişimi Örnekleri, Bölüm 1 Konular: - Başarılı sürdürülebilirlik kampanyalarının analizi. Aktivite: İyi yürütülen sürdürülebilirlik kampanyalarındaki etkili mesajlaşma stratejilerinin analizi. | |
11) | Sürdürülebilirlik İletişimi Örnekleri, Bölüm 2 - Başarılı sürdürülebilirlik kampanyalarının analizi. Aktivite: İyi yürütülen sürdürülebilirlik kampanyalarındaki etkili mesajlaşma stratejilerinin analizi. | |
12) | Sürdürülebilirlik Kriz İletişimi ve İtibar Yönetimi Konular: - Markalar sürdürülebilirlikle ilgili krizlerden nasıl kurtulur Etkinlik ve ödev: Kurgusal bir vaka için sürdürülebilirlik kriz yönetimi geliştirin | |
13) | Proje Bilgilendirmeleri Konular: Öğrencilerin final projesi, beklentiler ve değerlendirme ile ilgili de-brifingleri. | |
14) | Proje Grup Sunumları - Stratejiler üzerine grup çalışması Proje konseptleri üzerine eğitmen geri bildirimi | |
15) | Proje Grup Sunumları - Stratejiler üzerine grup çalışması Proje konseptleri üzerine eğitmen geri bildirimi | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer notes |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
2 |
3 |
4 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||
4) Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
5) Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |||||||||||||
6) Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak uluslararası işletmecilik ve ticarete ilişkin geniş ve disiplinler arası bir perspektife sahiptir. | |
2) | Uluslararası işletmecilik ve ticaretin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |
3) | Uluslararası işletmecilik ve ticaret alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlama bilgisi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Çeşitli iş ve ticaret problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
5) | Uluslararası rekabetin gerekleri ile ülkelerin rekabetçil üstünlüklerini açıklar ve uluslararası çevredeki aktörler ve düzenleyici yapıların işleyişini yorumlar. | |
6) | Uluslararası pazar ihtiyaçları dahilinde stratejiler üretmenin ve yeni ticaret projeleri geliştirmenin önemini anlar | |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve küresel ticaret problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Proje | 4 | 16 |
Final | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü | 116 |