Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB146 | ||||
Ders İsmi: | Eyüp Sabri Tuncer ve Türkiye’nin Yüzyıllık Markaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Türkiye’de bir asrı aşkın süredir varlığını sürdüren markaların tarihsel gelişim süreçlerini, kurumsal kimlik yapılarını, iletişim stratejilerini ve toplumsal etkilerini analiz etmektir. Ayrıca öğrencilerin yerel markalaşma dinamiklerini kavrayarak ulusal kültürel mirasla bağ kurmaları hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Osmanlı'dan Cumhuriyet’e geçişte markalaşma, Türkiye’de sanayileşme ve tüketim kültürü, uzun ömürlü markaların oluşum süreçleri, aile şirketleri ve kurumsallaşma, marka mirası ve kültürel kimlik, reklamlarda nostalji ve güven olgusu, Türkiye'nin en eski markalarının vaka analizleri (örnek: Hacı Bekir, Şifa Eczanesi, Arçelik, Ziraat Bankası vb.), yerli markaların küresel rekabeti, sürdürülebilir marka stratejileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci, Türkiye’de yüz yılı aşan markaların tarihsel ve kültürel bağlamını açıklayabilir. 2) Öğrenci, marka mirası kavramını analiz ederek ulusal kimliğe katkılarını değerlendirebilir. 3) Öğrenci, uzun ömürlü markaların stratejilerini yorumlayarak güncel marka yönetimi uygulamalarına uyarlayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş ve Kavramsal Çerçeve | - |
2) | Osmanlı'da Ticaret Kültürü ve Markalaşma | - |
3) | Cumhuriyet Döneminde Sanayileşme ve Markalar | - |
4) | Aile Şirketlerinden Kurumsal Yapıya Geçiş | - |
5) | Marka Mirası ve Kültürel Kimlik | - |
6) | Türkiye’nin En Eski Markaları I (Hacı Bekir, Rebul vb.) | - |
7) | Türkiye’nin En Eski Markaları II (Ziraat Bankası, Arçelik vb.) | - |
8) | Reklamlarda Nostalji ve Güven | - |
9) | Kurumsal Kimlik, Logo ve Ambalaj Evrimi | - |
10) | Yerli Markaların Uluslararası Rekabeti | - |
11) | Kriz Zamanlarında Marka Dayanıklılığı | - |
12) | Sürdürülebilir Marka Stratejileri | - |
13) | Öğrenci Sunumları I: Seçilen Marka Analizleri | - |
14) | Öğrenci Sunumları II ve Genel Değerlendirme | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkiye’nin Yüzyıllık Markaları – Capital Dergisi & Türkiye Marka Derneği Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Marka Vakaları – Harvard Business Review Türkçe Ahmet Hamdi Tanpınar’dan “Beş Şehir” |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |