JOB146 Eyüp Sabri Tuncer ve Türkiye’nin Yüzyıllık Markalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Siyaset Bilimi ve Kamu YönetimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB146
Ders İsmi: Eyüp Sabri Tuncer ve Türkiye’nin Yüzyıllık Markaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Türkiye’de bir asrı aşkın süredir varlığını sürdüren markaların tarihsel gelişim süreçlerini, kurumsal kimlik yapılarını, iletişim stratejilerini ve toplumsal etkilerini analiz etmektir. Ayrıca öğrencilerin yerel markalaşma dinamiklerini kavrayarak ulusal kültürel mirasla bağ kurmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Osmanlı'dan Cumhuriyet’e geçişte markalaşma, Türkiye’de sanayileşme ve tüketim kültürü, uzun ömürlü markaların oluşum süreçleri, aile şirketleri ve kurumsallaşma, marka mirası ve kültürel kimlik, reklamlarda nostalji ve güven olgusu, Türkiye'nin en eski markalarının vaka analizleri (örnek: Hacı Bekir, Şifa Eczanesi, Arçelik, Ziraat Bankası vb.), yerli markaların küresel rekabeti, sürdürülebilir marka stratejileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci, Türkiye’de yüz yılı aşan markaların tarihsel ve kültürel bağlamını açıklayabilir.
2) Öğrenci, marka mirası kavramını analiz ederek ulusal kimliğe katkılarını değerlendirebilir.
3) Öğrenci, uzun ömürlü markaların stratejilerini yorumlayarak güncel marka yönetimi uygulamalarına uyarlayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş ve Kavramsal Çerçeve -
2) Osmanlı'da Ticaret Kültürü ve Markalaşma -
3) Cumhuriyet Döneminde Sanayileşme ve Markalar -
4) Aile Şirketlerinden Kurumsal Yapıya Geçiş -
5) Marka Mirası ve Kültürel Kimlik -
6) Türkiye’nin En Eski Markaları I (Hacı Bekir, Rebul vb.) -
7) Türkiye’nin En Eski Markaları II (Ziraat Bankası, Arçelik vb.) -
8) Reklamlarda Nostalji ve Güven -
9) Kurumsal Kimlik, Logo ve Ambalaj Evrimi -
10) Yerli Markaların Uluslararası Rekabeti -
11) Kriz Zamanlarında Marka Dayanıklılığı -
12) Sürdürülebilir Marka Stratejileri -
13) Öğrenci Sunumları I: Seçilen Marka Analizleri -
14) Öğrenci Sunumları II ve Genel Değerlendirme -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türkiye’nin Yüzyıllık Markaları – Capital Dergisi & Türkiye Marka Derneği Yayınları

Diğer Kaynaklar: Marka Vakaları – Harvard Business Review Türkçe

Ahmet Hamdi Tanpınar’dan “Beş Şehir”

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur.
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir.
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir.
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar.
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder.
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. 2
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. 2
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. 3
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. 3
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. 2
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. 2
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 2
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 5 3 112
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 124