Dersin Amacı: |
Televizyon ve radyo sektörüne iyi eğitilmiş elemanlar yetiştirmek üzere tasarlanan Radyo ve Televizyon Programcılığı, uygulamaya ağırlık vermekle birlikte bir yayıncının sahip olması gereken kuramsal eğitimi de ihmal etmeyen bir yapıya sahiptir. Öğrencilerin uygulamalı eğitimine cevap vermek amacıyla, en yeni teknolojiler kullanılarak oluşturulan Çekim ve Kurgu Stüdyoları, TV stüdyosu, reji/seslendirme odaları ve naklen yayın aracı ile stüdyo sınırlarının dışında da çok kameralı televizyon programı hazırlanabilecek ve yayınlanabilecek kapasitede profesyonel bir donanıma sahiptir.
|
Dersin İçeriği: |
Radyo ve Televizyon Programcılığı dersi, yayıncılık sektörünün temel ilkelerini, yayın türlerini, program formatlarını, yayın dili ve etik kuralları ile teknik uygulamaları kapsamaktadır. Öğrenciler, stüdyo ortamında program hazırlama, kamera kullanımı, kurgu ve ses tasarımı gibi alanlarda uygulamalı çalışmalar yürütür. Ders kapsamında ayrıca senaryo yazımı, reji planlaması, yayın akışı oluşturma ve çok kameralı çekim teknikleri gibi konular ele alınır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş, Yayıncılığa Genel Bakış |
- |
2) |
Radyo ve Televizyonun Tarihçesi |
- |
3) |
Yayıncılıkta Kurumlar ve Yapılar (TRT, RTÜK, Özel Medya) |
- |
4) |
Yayıncılıkta Hukuki ve Etik İlkeler |
- |
5) |
Radyo Yayıncılığı: Türleri, Formatları, Akış |
- |
6) |
Televizyon Yayıncılığı: Türleri, Formatları, Akış |
- |
7) |
Yayıncılıkta Program Türleri I: Haber, Belgesel, Tartışma |
- |
8) |
Yayıncılıkta Program Türleri II: Eğlence, Magazin, Reality |
- |
9) |
Yayın Akışı Planlama ve Programlama Stratejileri |
- |
10) |
Hedef Kitle Analizi ve Reyting Sistemleri |
- |
11) |
Radyo Programcılığı Uygulamaları |
- |
12) |
Televizyon Programcılığı Uygulamaları |
- |
13) |
Dijital Platformlar ve Yeni Medyada Yayıncılık |
- |
14) |
Öğrenci Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. |
2 |
2) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. |
2 |
3) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. |
3 |
4) |
Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. |
3 |
5) |
Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. |
2 |
6) |
Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. |
2 |
7) |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
2 |
8) |
Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |