Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | JOB140 | ||||
Ders İsmi: | Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Salih Apaydın | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir Reklam ajansı nasıl yönetilir. Reklam ajansında çalışan olmanın sorumlulukları nelerdir? Reklam ajansları diğer pek çok iş yerine benzer mi? Reklamcıların başka iş kollarında çalışanlardan ne gibi farkları vardır? Yabancı ve yerli Reklam ajansı, medya satın alma ajansı nasıl müşteri kazanırlar? Nasıl para kazanırlar? Günümüz dijital ajansların görev tanımları nedir? Gibi konularda öğrenciyi hayata hazırlayan konular üzerinden ayrıntılı bir eğitim vermek. |
Dersin İçeriği: | Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim dersi, reklam ajanslarının yapısal organizasyonunu, işleyiş biçimlerini ve departmanlar arası koordinasyonu inceler. Ders kapsamında ajans yönetimi, liderlik yaklaşımları ve ekip yönetimi gibi temel kavramlar ele alınır. Ayrıca, yaratıcı süreçlerin planlanması ve müşteri ilişkilerinin yönetimi gibi uygulamalı konular da analiz edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir reklam ajansının nasıl çalıştığını tanımlayabilecek. 2) Reklam ajanslarında kreatif grupların ve yaratıcı tüm ekiplerin birbirleriyle koordineli çalışmasının dinamiklerini tanımlayabilecek. 3) Reklam ajansları her hangi bir reklam kampanyası sürecinde ya da küçük çaplı bir tanıtım etkinliğinde kimlerle iş birliği içine girer açıklayabilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tanışma ve ders akışı, dersin amacı. | - |
2) | Reklam verenler ve işletme içi örgütlenme. | - |
3) | İşletme içi reklam departmanı yöneticisi ve çalışanları görev tanımları ve iş tanımları. | - |
4) | Bir işletme reklam ajansını nasıl seçer? Kriterleri nelerdir? | - |
5) | Reklam ajansları , görevleri , ajans türleri ve ajans organizasyonları. | - |
6) | Reklam ajanslarında örgütsel yapı – ajans çalışanları. | - |
7) | İş ve strateji yaratma. | - |
8) | Kazançlar ve Yeni iş- Bir reklam ajansı nasıl kar eder? Nasıl yeni iş alır? | - |
9) | Konkur nedir? Nasıl kazanılır? | - |
10) | Mükemmel sunum, hatalı sunum. Örnek sunum | - |
11) | Örnek müşteri sunumu.Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir? | - |
12) | Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir? | - |
13) | Mükemmel bir sunum sonrası müşterilerin daha fazla iş istemelerini nasıl sağlarız? | - |
14) | Genel Değerlendirme ve Sektör Uygulamaları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | "Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective" – George E. Belch & Michael A. Belch "Cutlip and Center's Effective Public Relations" – Glen M. Broom & Bey-Ling Sha |
Diğer Kaynaklar: | - Karpat, Işıl., Eğinli,Ayşen Temel. ve Misçi, Sema,, Temel kavramlarla Reklam Ajansı ve Reklam Veren ilişkileri, İstanbul: Nobel Kitap, 2007. - Avery,Jim. Kampanya Planlaması,İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005. - Dutka,Solomon. Dagmar Ölçülür Reklam Sonuçları için Reklam Hedeflerini Tanımak, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2002. - Steel, Jon. Konkur Nasıl Kazanılır?, İstanbul:Mediacat, 2007. - Müşteri İlişkileri Rehberi, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 112 |
Ara Sınavlar | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 |