Yazılım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB140 | ||||
Ders İsmi: | Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Salih Apaydın | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir Reklam ajansı nasıl yönetilir. Reklam ajansında çalışan olmanın sorumlulukları nelerdir? Reklam ajansları diğer pek çok iş yerine benzer mi? Reklamcıların başka iş kollarında çalışanlardan ne gibi farkları vardır? Yabancı ve yerli Reklam ajansı, medya satın alma ajansı nasıl müşteri kazanırlar? Nasıl para kazanırlar? Günümüz dijital ajansların görev tanımları nedir? Gibi konularda öğrenciyi hayata hazırlayan konular üzerinden ayrıntılı bir eğitim vermek. |
Dersin İçeriği: | Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim dersi, reklam ajanslarının yapısal organizasyonunu, işleyiş biçimlerini ve departmanlar arası koordinasyonu inceler. Ders kapsamında ajans yönetimi, liderlik yaklaşımları ve ekip yönetimi gibi temel kavramlar ele alınır. Ayrıca, yaratıcı süreçlerin planlanması ve müşteri ilişkilerinin yönetimi gibi uygulamalı konular da analiz edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir reklam ajansının nasıl çalıştığını tanımlayabilecek. 2) Reklam ajanslarında kreatif grupların ve yaratıcı tüm ekiplerin birbirleriyle koordineli çalışmasının dinamiklerini tanımlayabilecek. 3) Reklam ajansları her hangi bir reklam kampanyası sürecinde ya da küçük çaplı bir tanıtım etkinliğinde kimlerle iş birliği içine girer açıklayabilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tanışma ve ders akışı, dersin amacı. | - |
2) | Reklam verenler ve işletme içi örgütlenme. | - |
3) | İşletme içi reklam departmanı yöneticisi ve çalışanları görev tanımları ve iş tanımları. | - |
4) | Bir işletme reklam ajansını nasıl seçer? Kriterleri nelerdir? | - |
5) | Reklam ajansları , görevleri , ajans türleri ve ajans organizasyonları. | - |
6) | Reklam ajanslarında örgütsel yapı – ajans çalışanları. | - |
7) | İş ve strateji yaratma. | - |
8) | Kazançlar ve Yeni iş- Bir reklam ajansı nasıl kar eder? Nasıl yeni iş alır? | - |
9) | Konkur nedir? Nasıl kazanılır? | - |
10) | Mükemmel sunum, hatalı sunum. Örnek sunum | - |
11) | Örnek müşteri sunumu.Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir? | - |
12) | Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir? | - |
13) | Mükemmel bir sunum sonrası müşterilerin daha fazla iş istemelerini nasıl sağlarız? | - |
14) | Genel Değerlendirme ve Sektör Uygulamaları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | "Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective" – George E. Belch & Michael A. Belch "Cutlip and Center's Effective Public Relations" – Glen M. Broom & Bey-Ling Sha |
Diğer Kaynaklar: | - Karpat, Işıl., Eğinli,Ayşen Temel. ve Misçi, Sema,, Temel kavramlarla Reklam Ajansı ve Reklam Veren ilişkileri, İstanbul: Nobel Kitap, 2007. - Avery,Jim. Kampanya Planlaması,İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005. - Dutka,Solomon. Dagmar Ölçülür Reklam Sonuçları için Reklam Hedeflerini Tanımak, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2002. - Steel, Jon. Konkur Nasıl Kazanılır?, İstanbul:Mediacat, 2007. - Müşteri İlişkileri Rehberi, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||||||||
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 112 |
Ara Sınavlar | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 |