Halkla İlişkiler ve Reklamcılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB140 | ||||
Ders İsmi: | Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Salih Apaydın | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir Reklam ajansı nasıl yönetilir. Reklam ajansında çalışan olmanın sorumlulukları nelerdir? Reklam ajansları diğer pek çok iş yerine benzer mi? Reklamcıların başka iş kollarında çalışanlardan ne gibi farkları vardır? Yabancı ve yerli Reklam ajansı, medya satın alma ajansı nasıl müşteri kazanırlar? Nasıl para kazanırlar? Günümüz dijital ajansların görev tanımları nedir? Gibi konularda öğrenciyi hayata hazırlayan konular üzerinden ayrıntılı bir eğitim vermek. |
Dersin İçeriği: | Reklam Ajanslarında Organizasyon ve Yönetim dersi, reklam ajanslarının yapısal organizasyonunu, işleyiş biçimlerini ve departmanlar arası koordinasyonu inceler. Ders kapsamında ajans yönetimi, liderlik yaklaşımları ve ekip yönetimi gibi temel kavramlar ele alınır. Ayrıca, yaratıcı süreçlerin planlanması ve müşteri ilişkilerinin yönetimi gibi uygulamalı konular da analiz edilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bir reklam ajansının nasıl çalıştığını tanımlayabilecek. 2) Reklam ajanslarında kreatif grupların ve yaratıcı tüm ekiplerin birbirleriyle koordineli çalışmasının dinamiklerini tanımlayabilecek. 3) Reklam ajansları her hangi bir reklam kampanyası sürecinde ya da küçük çaplı bir tanıtım etkinliğinde kimlerle iş birliği içine girer açıklayabilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel tanışma ve ders akışı, dersin amacı. | - |
2) | Reklam verenler ve işletme içi örgütlenme. | - |
3) | İşletme içi reklam departmanı yöneticisi ve çalışanları görev tanımları ve iş tanımları. | - |
4) | Bir işletme reklam ajansını nasıl seçer? Kriterleri nelerdir? | - |
5) | Reklam ajansları , görevleri , ajans türleri ve ajans organizasyonları. | - |
6) | Reklam ajanslarında örgütsel yapı – ajans çalışanları. | - |
7) | İş ve strateji yaratma. | - |
8) | Kazançlar ve Yeni iş- Bir reklam ajansı nasıl kar eder? Nasıl yeni iş alır? | - |
9) | Konkur nedir? Nasıl kazanılır? | - |
10) | Mükemmel sunum, hatalı sunum. Örnek sunum | - |
11) | Örnek müşteri sunumu.Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir? | - |
12) | Mükemmel bir fikir kötü bir sunumla nasıl berbat edilir? | - |
13) | Mükemmel bir sunum sonrası müşterilerin daha fazla iş istemelerini nasıl sağlarız? | - |
14) | Genel Değerlendirme ve Sektör Uygulamaları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | "Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective" – George E. Belch & Michael A. Belch "Cutlip and Center's Effective Public Relations" – Glen M. Broom & Bey-Ling Sha |
Diğer Kaynaklar: | - Karpat, Işıl., Eğinli,Ayşen Temel. ve Misçi, Sema,, Temel kavramlarla Reklam Ajansı ve Reklam Veren ilişkileri, İstanbul: Nobel Kitap, 2007. - Avery,Jim. Kampanya Planlaması,İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2005. - Dutka,Solomon. Dagmar Ölçülür Reklam Sonuçları için Reklam Hedeflerini Tanımak, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2002. - Steel, Jon. Konkur Nasıl Kazanılır?, İstanbul:Mediacat, 2007. - Müşteri İlişkileri Rehberi, İstanbul:Reklamcılık Vakfı Yayınları, 2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |||||||||||||||
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |||||||||||||||
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |||||||||||||||
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |||||||||||||||
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |||||||||||||||
9) Yönetim becerisine sahiptirler. | |||||||||||||||
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |||||||||||||||
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |||||||||||||||
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |||||||||||||||
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |||||||||||||||
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler. | |
2) | Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler. | |
3) | Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler. | |
4) | İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler. | |
5) | Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler. | |
6) | Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler. | |
7) | Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
8) | Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler. | |
9) | Yönetim becerisine sahiptirler. | |
10) | Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar. | |
11) | Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler. | |
12) | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler. | |
13) | Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar. | |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 112 |
Ara Sınavlar | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 |