Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | JOB138 | ||||
Ders İsmi: | Branding Türkiye Dijital Markalaşma | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dijital ortamların marka stratejileri üzerindeki etkilerini kavratmak, dijital platformlarda marka oluşturma, konumlandırma ve yönetim süreçlerini analiz edebilecek bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Dijital markalaşma kavramının tanımlanması, geleneksel markalaşmadan farklarının değerlendirilmesi, dijital kimlik oluşturma, sosyal medya yönetimi, içerik üretimi, SEO, dijital reklam stratejileri, kullanıcı deneyimi (UX), veri analitiği ve dijital marka sadakati oluşturma süreçlerinin ele alınması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital markalaşma kavramını ve temel ilkelerini tanımlayabilmesi. 2) Geleneksel ve dijital markalaşma stratejileri arasındaki farkları karşılaştırabilmesi. 3) Bir markanın dijital kimliğini oluşturmaya yönelik temel stratejileri açıklayabilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital markalaşma kavramının tanımlanması ve geleneksel markalaşmadan farklarının ele alınması. | - |
2) | Marka kimliği, imajı ve kişiliğinin dijital ortamda inşa edilmesi. | - |
3) | Hedef kitle analizinin dijital mecralar bağlamında yapılması. | - |
4) | Dijital marka konumlandırmasının stratejik olarak değerlendirilmesi. | - |
5) | İçerik pazarlaması ve hikâye anlatıcılığı ile marka değerinin artırılması | - |
6) | Sosyal medya platformlarının marka yönetimi aracı olarak kullanılması. | - |
7) | Dijital reklam stratejilerinin marka farkındalığı oluşturma sürecinde değerlendirilmesi. | - |
8) | Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) ile marka görünürlüğünün artırılması. | - |
9) | Influencer iş birliklerinin dijital markalaşmaya katkılarının tartışılması. | - |
10) | Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımının marka algısına etkisinin incelenmesi. | - |
11) | Dijital marka sadakati oluşturma ve sürdürme stratejilerinin geliştirilmesi. | - |
12) | Veri analitiği ve performans ölçümleme araçlarıyla dijital marka başarısının değerlendirilmesi. | - |
13) | Dijital markalaşmada etik ilkelerin ve dijital itibar yönetiminin ele alınması | - |
14) | Öğrenci projelerinin sunulması ve genel değerlendirmelerin yapılması. | - |
Ders Notları / Kitaplar: | "Digital Branding" – Daniel Rowles |
Diğer Kaynaklar: | "Branding in the Digital Age" – David Edelman (Harvard Business Review makalesi) "Contagious: How to Build Word of Mouth in the Digital Age" – Jonah Berger |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |