JOB138 Branding Türkiye Dijital Markalaşmaİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB138
Ders İsmi: Branding Türkiye Dijital Markalaşma
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijital ortamların marka stratejileri üzerindeki etkilerini kavratmak, dijital platformlarda marka oluşturma, konumlandırma ve yönetim süreçlerini analiz edebilecek bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Dijital markalaşma kavramının tanımlanması, geleneksel markalaşmadan farklarının değerlendirilmesi, dijital kimlik oluşturma, sosyal medya yönetimi, içerik üretimi, SEO, dijital reklam stratejileri, kullanıcı deneyimi (UX), veri analitiği ve dijital marka sadakati oluşturma süreçlerinin ele alınması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital markalaşma kavramını ve temel ilkelerini tanımlayabilmesi.
2) Geleneksel ve dijital markalaşma stratejileri arasındaki farkları karşılaştırabilmesi.
3) Bir markanın dijital kimliğini oluşturmaya yönelik temel stratejileri açıklayabilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital markalaşma kavramının tanımlanması ve geleneksel markalaşmadan farklarının ele alınması. -
2) Marka kimliği, imajı ve kişiliğinin dijital ortamda inşa edilmesi. -
3) Hedef kitle analizinin dijital mecralar bağlamında yapılması. -
4) Dijital marka konumlandırmasının stratejik olarak değerlendirilmesi. -
5) İçerik pazarlaması ve hikâye anlatıcılığı ile marka değerinin artırılması -
6) Sosyal medya platformlarının marka yönetimi aracı olarak kullanılması. -
7) Dijital reklam stratejilerinin marka farkındalığı oluşturma sürecinde değerlendirilmesi. -
8) Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) ile marka görünürlüğünün artırılması. -
9) Influencer iş birliklerinin dijital markalaşmaya katkılarının tartışılması. -
10) Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımının marka algısına etkisinin incelenmesi. -
11) Dijital marka sadakati oluşturma ve sürdürme stratejilerinin geliştirilmesi. -
12) Veri analitiği ve performans ölçümleme araçlarıyla dijital marka başarısının değerlendirilmesi. -
13) Dijital markalaşmada etik ilkelerin ve dijital itibar yönetiminin ele alınması -
14) Öğrenci projelerinin sunulması ve genel değerlendirmelerin yapılması. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Digital Branding" – Daniel Rowles
Diğer Kaynaklar: "Branding in the Digital Age" – David Edelman (Harvard Business Review makalesi)
"Contagious: How to Build Word of Mouth in the Digital Age" – Jonah Berger

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 5 3 112
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 124