Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB138
Ders İsmi: Branding Türkiye Dijital Markalaşma
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Hatice Öz Pektaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dijital ortamların marka stratejileri üzerindeki etkilerini kavratmak, dijital platformlarda marka oluşturma, konumlandırma ve yönetim süreçlerini analiz edebilecek bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği: Dijital markalaşma kavramının tanımlanması, geleneksel markalaşmadan farklarının değerlendirilmesi, dijital kimlik oluşturma, sosyal medya yönetimi, içerik üretimi, SEO, dijital reklam stratejileri, kullanıcı deneyimi (UX), veri analitiği ve dijital marka sadakati oluşturma süreçlerinin ele alınması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital markalaşma kavramını ve temel ilkelerini tanımlayabilmesi.
2) Geleneksel ve dijital markalaşma stratejileri arasındaki farkları karşılaştırabilmesi.
3) Bir markanın dijital kimliğini oluşturmaya yönelik temel stratejileri açıklayabilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital markalaşma kavramının tanımlanması ve geleneksel markalaşmadan farklarının ele alınması. -
2) Marka kimliği, imajı ve kişiliğinin dijital ortamda inşa edilmesi. -
3) Hedef kitle analizinin dijital mecralar bağlamında yapılması. -
4) Dijital marka konumlandırmasının stratejik olarak değerlendirilmesi. -
5) İçerik pazarlaması ve hikâye anlatıcılığı ile marka değerinin artırılması -
6) Sosyal medya platformlarının marka yönetimi aracı olarak kullanılması. -
7) Dijital reklam stratejilerinin marka farkındalığı oluşturma sürecinde değerlendirilmesi. -
8) Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) ile marka görünürlüğünün artırılması. -
9) Influencer iş birliklerinin dijital markalaşmaya katkılarının tartışılması. -
10) Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımının marka algısına etkisinin incelenmesi. -
11) Dijital marka sadakati oluşturma ve sürdürme stratejilerinin geliştirilmesi. -
12) Veri analitiği ve performans ölçümleme araçlarıyla dijital marka başarısının değerlendirilmesi. -
13) Dijital markalaşmada etik ilkelerin ve dijital itibar yönetiminin ele alınması -
14) Öğrenci projelerinin sunulması ve genel değerlendirmelerin yapılması. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Digital Branding" – Daniel Rowles
Diğer Kaynaklar: "Branding in the Digital Age" – David Edelman (Harvard Business Review makalesi)
"Contagious: How to Build Word of Mouth in the Digital Age" – Jonah Berger

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 5 3 112
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 124