Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB138 | ||||
Ders İsmi: | Branding Türkiye Dijital Markalaşma | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASİP PEKTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dijital ortamların marka stratejileri üzerindeki etkilerini kavratmak, dijital platformlarda marka oluşturma, konumlandırma ve yönetim süreçlerini analiz edebilecek bilgi ve becerileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Dijital markalaşma kavramının tanımlanması, geleneksel markalaşmadan farklarının değerlendirilmesi, dijital kimlik oluşturma, sosyal medya yönetimi, içerik üretimi, SEO, dijital reklam stratejileri, kullanıcı deneyimi (UX), veri analitiği ve dijital marka sadakati oluşturma süreçlerinin ele alınması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital markalaşma kavramını ve temel ilkelerini tanımlayabilmesi. 2) Geleneksel ve dijital markalaşma stratejileri arasındaki farkları karşılaştırabilmesi. 3) Bir markanın dijital kimliğini oluşturmaya yönelik temel stratejileri açıklayabilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital markalaşma kavramının tanımlanması ve geleneksel markalaşmadan farklarının ele alınması. | - |
2) | Marka kimliği, imajı ve kişiliğinin dijital ortamda inşa edilmesi. | - |
3) | Hedef kitle analizinin dijital mecralar bağlamında yapılması. | - |
4) | Dijital marka konumlandırmasının stratejik olarak değerlendirilmesi. | - |
5) | İçerik pazarlaması ve hikâye anlatıcılığı ile marka değerinin artırılması | - |
6) | Sosyal medya platformlarının marka yönetimi aracı olarak kullanılması. | - |
7) | Dijital reklam stratejilerinin marka farkındalığı oluşturma sürecinde değerlendirilmesi. | - |
8) | Arama motoru optimizasyonu (SEO) ve arama motoru pazarlaması (SEM) ile marka görünürlüğünün artırılması. | - |
9) | Influencer iş birliklerinin dijital markalaşmaya katkılarının tartışılması. | - |
10) | Kullanıcı deneyimi (UX) ve kullanıcı arayüzü (UI) tasarımının marka algısına etkisinin incelenmesi. | - |
11) | Dijital marka sadakati oluşturma ve sürdürme stratejilerinin geliştirilmesi. | - |
12) | Veri analitiği ve performans ölçümleme araçlarıyla dijital marka başarısının değerlendirilmesi. | - |
13) | Dijital markalaşmada etik ilkelerin ve dijital itibar yönetiminin ele alınması | - |
14) | Öğrenci projelerinin sunulması ve genel değerlendirmelerin yapılması. | - |
Ders Notları / Kitaplar: | "Digital Branding" – Daniel Rowles |
Diğer Kaynaklar: | "Branding in the Digital Age" – David Edelman (Harvard Business Review makalesi) "Contagious: How to Build Word of Mouth in the Digital Age" – Jonah Berger |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | ||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | ||||||||
4) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | ||||||||
5) Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | ||||||||
6) Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | ||||||||
7) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | ||||||||
8) Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 2 |
2) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | 2 |
3) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 |
4) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini inceler, disiplinler arası boyutta ve eleştirel bir bakışla değerlendirir. | 3 |
5) | Siyaset Bilimi alanında yaygın yöntemleri kullanarak, etik değerlere saygı göstererek araştırma yapar. | 2 |
6) | Alana özgü konularda araştırma ve bilimsel metinleri kendi başına ya da ekip çalışması içinde tasarlar ve liderlik eder. | 2 |
7) | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 2 |
8) | Alanının gerektirdiği Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 3 | 112 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Final | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |