UNI436 Sağlığın Geliştirilmesiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI436
Ders İsmi: Sağlığın Geliştirilmesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Array TYYÇ:Array. Düzey QF-EHEA:Array EQF-LLL:Array. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. TÜLAY KAVLAK
Dersi Veren(ler): Tülay KAVLAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin, birey, aile ve toplum gruplarının sağlığının koruması ve geliştirilmesi konularında bilgi sahibi olması, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazandırılması, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; sağlık geliştirmesi kavramının tanımı, önemi, etkileyen faktörler, sağlığı geliştirme modelleri, ülkemizde sağlığın geliştirilmesine ilişkin uygulamalar ve sağlığın geliştirilmesine yönelik farklı alanlarda yapılan uygulama konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ilgili kavramları bilme
2) Sağlığın geliştirmesinde etkileyen faktörleri sıralayabilme
3) Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörlerini tanımlayabilme
4) Sağlığı geliştirmeye yönelik program ve uygulamaları açıklayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı- Sağlığın Geliştirilmesi Kavramı
2) Sağlığın Geliştirilmesini Etkileyen Faktörler
3) Sağlığın Geliştirilmesi ile ilgili Modeller
4) Ülkemizde Yürütülen Sağlığı Geliştirme Programları
5) Sağlık Okuryazarlığı ve Stress Yönetimi
6) Sağlığın Geliştirilmesinde Çevre Sağlığı
7) Sağlığın Geliştirilmesinde Beslenme
8) Vize Sınavı
9) Sağlığın Geliştirilmesinde Fizksel Aktivite
10) Sağlığın Geliştirilmesi Alkol ve Tütün Ürünlerinin Kontrolü
11) Sağlığın Geliştirilmesinde Erken Tanının Önemi-I
12) Sağlığın Geliştirilmesinde Erken Tanının Önemi-II
13) Çocukluk Döneminde Sağlığının Geliştirilmesi Uygulamaları
14) Özellikli Bireylerde Sağlığının Geliştirilmesi Uygulamaları-I
15) Özellikli Bireylerde Sağlığının Geliştirilmesi Uygulamaları-II
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Maville JA, Huerta CG (2008) HealthPromotion in Nursing. ThompsonDelmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD
2. Edelman CL, Mandle CL, (2002). Health Promotion Throughout the Lifespan, Mosby, Toronto.
3. Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız, Klasmat Matbaacılık, Ankara.
Diğer Kaynaklar: 1. Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar.
2. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 84
Ara Sınavlar 3 13
Final 4 19
Toplam İş Yükü 116