Ders Kodu: | UNI436 | ||||
Ders İsmi: | Sağlığın Geliştirilmesi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TÜLAY KAVLAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Tülay KAVLAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin, birey, aile ve toplum gruplarının sağlığının koruması ve geliştirilmesi konularında bilgi sahibi olması, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazandırılması, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; sağlık geliştirmesi kavramının tanımı, önemi, etkileyen faktörler, sağlığı geliştirme modelleri, ülkemizde sağlığın geliştirilmesine ilişkin uygulamalar ve sağlığın geliştirilmesine yönelik farklı alanlarda yapılan uygulama konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ilgili kavramları bilme 2) Sağlığın geliştirmesinde etkileyen faktörleri sıralayabilme 3) Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörlerini tanımlayabilme 4) Sağlığı geliştirmeye yönelik program ve uygulamaları açıklayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı- Sağlığın Geliştirilmesi Kavramı | |
2) | Sağlığın Geliştirilmesini Etkileyen Faktörler | |
3) | Sağlığın Geliştirilmesi ile ilgili Modeller | |
4) | Ülkemizde Yürütülen Sağlığı Geliştirme Programları | |
5) | Sağlık Okuryazarlığı ve Stress Yönetimi | |
6) | Sağlığın Geliştirilmesinde Çevre Sağlığı | |
7) | Sağlığın Geliştirilmesinde Beslenme | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Sağlığın Geliştirilmesinde Fizksel Aktivite | |
10) | Sağlığın Geliştirilmesi Alkol ve Tütün Ürünlerinin Kontrolü | |
11) | Sağlığın Geliştirilmesinde Erken Tanının Önemi-I | |
12) | Sağlığın Geliştirilmesinde Erken Tanının Önemi-II | |
13) | Çocukluk Döneminde Sağlığının Geliştirilmesi Uygulamaları | |
14) | Özellikli Bireylerde Sağlığının Geliştirilmesi Uygulamaları-I | |
15) | Özellikli Bireylerde Sağlığının Geliştirilmesi Uygulamaları-II | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Maville JA, Huerta CG (2008) HealthPromotion in Nursing. ThompsonDelmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD 2. Edelman CL, Mandle CL, (2002). Health Promotion Throughout the Lifespan, Mosby, Toronto. 3. Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız, Klasmat Matbaacılık, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Öğretim üyesinin konuya ilişkin önerdiği makale ve kitaplar. 2. Öğrencinin konuya ilişkin kütüphaneden ve elektronik kaynaklardan (Pubmed, ISI Web of Science, vb.) ulaştığı makale ve kitaplar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 84 |
Ara Sınavlar | 3 | 13 |
Final | 4 | 19 |
Toplam İş Yükü | 116 |