Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI435
Ders İsmi: Sağlığın Geliştirilmesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SERPİL TOPÇU
Dersi Veren(ler): Serpil Topçu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin, birey, aile ve toplum gruplarının sağlığının koruması ve geliştirilmesi konularında bilgi sahibi olması, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazandırılması, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders; sağlık geliştirmesi kavramının tanımı, önemi ve tarihsel gelişmi, sağlığı geliştirme modelleri, ülkemizde sağlığın geliştirilmesine ilişkin uygulamalr ve ebenin görevleri sağlığın geliştirilmesine yönelik farklı alanlarda yapılan uygulama konularını içerir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ilgili kavramları açıklayabilme
2) Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörlerini tanımlayabilme
3) Sağlığın geliştirmesinde ebenin rol ve sorumlulukları açıklayabilme
4) Sağlığı geliştirmeye yönelik program ve uygulamalrı açıklayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Sağlığın Geliştirilmesi Kavramı ders kaynakları
3) Sağlığın Geliştirilmesini Etkileyen Faktörler references
4) Modeller -
5) Türkiye örnekleri -
6) Public holiday
7) ara sınav ders notları
8) Sağlık profesyonelleri ve HP -
9) Stres yönetimi
10) Çevre sağlığı
11) Beslenme ve HP
12) Fiziksel aktivite ve HP
13) Sigara HP
14) Erken tanı ve önemi
15) çocuk sağlığı
16) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Maville JA, Huerta CG (2008) HealthPromotion in Nursing. ThompsonDelmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD
2. Edelman CL, Mandle CL, (2002). Health Promotion Throughout the Lifespan, Mosby, Toronto.
3. Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız, Klasmat Matbaacılık, Ankara.
4. Demirbağ BC. Sağlığı Koruma ve Geliştirme. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, Amasya, 2016
5. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri genel Müdürlüğü, Türkiye Obezite (Şişmanlık) İle Mücadele ve Kontrol Programı (2010-2014), 1. Basım, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 773. Kuban Matbaacılık Yayıncılık, Ankara, 2010,
6. Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş.
7. Tabak, R.S. (2000). Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara
Diğer Kaynaklar: 1. Maville JA, Huerta CG (2008) HealthPromotion in Nursing. ThompsonDelmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD
2. Edelman CL, Mandle CL, (2002). Health Promotion Throughout the Lifespan, Mosby, Toronto.
3. Bek, N. (2008). Fiziksel Aktivite ve Sağlığımız, Klasmat Matbaacılık, Ankara.
4. Demirbağ BC. Sağlığı Koruma ve Geliştirme. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, Amasya, 2016
5. T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri genel Müdürlüğü, Türkiye Obezite (Şişmanlık) İle Mücadele ve Kontrol Programı (2010-2014), 1. Basım, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 773. Kuban Matbaacılık Yayıncılık, Ankara, 2010,
6. Öz, F. (2004). Sağlık Alanında Temel Kavramlar, İmaj İç ve Dış Ticaret A.Ş.
7. Tabak, R.S. (2000). Sağlık Eğitimi, Somgür Yayıncılık, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final Pratik 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 3 21
Final 4 31
Toplam İş Yükü 122