Dersin Amacı: |
Bu ders, dijital çağda bireylerin sosyal ağları etkin kullanarak kişisel markalarını nasıl inşa edebileceğini ve kariyer fırsatlarını nasıl artırabileceğini öğretir. LinkedIn, X (Twitter), Instagram gibi platformlarda profesyonel kimlik oluşturma, içerik stratejisi geliştirme, dijital itibar yönetimi ve iş ağı kurma gibi konular ele alınır. Ders, uygulamalı ödevler ve analizlerle öğrencilerin çevrim içi kariyer yönetiminde stratejik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, dijital çağda bireylerin sosyal medya platformlarını kariyer yönetiminde stratejik olarak kullanabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler; LinkedIn, X (Twitter), Instagram ve profesyonel blog gibi araçlarda etkili profil oluşturma, içerik planlama, dijital itibar yönetimi ve ağ oluşturma yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenirler. Ders kapsamında çevrimiçi kişisel marka tasarımı, etkileşim analizi, hedef kitle belirleme, iş ilanı araştırma, işe alım trendleri ve sosyal ağlarda etik kurallar ele alınır. Proje ve ödevlerle öğrenciler analiz, sunum ve raporlama becerilerini geliştirir, gerçek dünyadan vaka incelemeleriyle uygulama deneyimi edinirler. Ders sonunda katılımcılar dijital kariyer stratejileri tasarlayarak profesyonel hedeflerine uygun etkili çevrimiçi varlık oluşturur. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal Ağlarda Kariyer Yönetimi hakkında öğrenci genel durum belirleme |
|
2) |
Sosyal Ağlar ve Web 2.0 / Web 3.0’a Bakış |
|
3) |
Sosyal Ağları Tanıma ve Hesap Alımı |
|
4) |
Kişisel Blog Oluşturma |
|
5) |
Sosyal Medya İnsan Kaynaklarını Nasıl Değiştirdi |
|
6) |
İnsan Kaynakları & Sosyal Ağlarda Kullanım Politikaları |
|
7) |
Sosyal Medya CVsi Oluşturma – Ödev Verilmesi |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Linkedin ile Dijital Kariyer Yönetimi - Konuk |
|
10) |
Mobil ve Kariyer Firmaları |
|
11) |
İK 2.0 - İşe Alım ve Yetenek Tutma için Sosyal Medya Araçları |
|
12) |
Ödev – sunum |
|
13) |
Ödev – sunum |
|
14) |
Konuk |
|
15) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. |
|
2) |
Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. |
|
3) |
Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. |
|
4) |
Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. |
|
5) |
Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. |
|
6) |
İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. |
|
7) |
Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. |
|
8) |
Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
10) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
11) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. |
|
14) |
Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. |
|
15) |
Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
|