Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI431 | ||||
Ders İsmi: | AutoCAD İle 2D Tasarımlar | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞR. GÖR. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin AutoCAD yazılımını kullanarak 2 boyutlu (2D) teknik çizimler oluşturma ve düzenleme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, çizim araçları, düzenleme komutları, katman yönetimi, ölçülendirme, metin ekleme, blok oluşturma, çıktı alma ve pafta düzenleme gibi temel AutoCAD işlevlerini etkin bir şekilde kullanmayı öğreneceklerdir. Ders sonunda öğrenciler, iç mekân planları ve mobilya çizimleri gibi profesyonel 2D projeler üretebilecek düzeye geleceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, AutoCAD programı kullanılarak 2 boyutlu çizim oluşturma ve düzenleme teknikleri öğretilecektir. Ders kapsamında çizim paneli komutları, düzenleme komutları, katman kullanımı, ölçülendirme, metin ekleme, blok yönetimi, import-export işlemleri, pafta oluşturma ve çıktı alma gibi temel uygulamalar işlenecektir. Öğrenciler uygulamalı çalışmalarla iç mekân ve mobilya çizim projeleri hazırlayacak ve AutoCAD ortamında profesyonel çizim üretim sürecine hâkim olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) AutoCAD yazılımının temel menü ve araçlarını etkin şekilde kullanır. 2) 2D teknik çizim için temel çizim ve düzenleme komutlarını uygular. 3) Katmanlar, ölçülendirme ve metin ekleme işlemlerini doğru şekilde gerçekleştirir. 4) Blok oluşturma, import/export işlemleri ve çıktı alma yöntemlerini kullanır. 5) İç mekân ve mobilya yerleşimi gibi uygulamalı projeler çizer. 6) Pafta düzenleme ve farklı kaydetme tekniklerini uygular. 7) AutoCAD ortamında profesyonel 2D proje geliştirme sürecine hâkim olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Autocad programındaki menülerin tanıtımı ana başlıkların anlatılması (File, edit, view, insert, format, tools, draw, dimension, modify, parametric, Windows, help, express) Autocad ayarlarının düzenlenmesi (Options) | Yok |
2) | Çizim paneli komutları ve tekrar | Yok |
3) | Düzenleme paneli komutları ve tekrar | Yok |
4) | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması (Draw tool bar komutları) ve tekrar | Yok |
5) | Katman ve katman araçlarının (LAYER ve LAYER TOOLS) Seçim yapma işlemleri, zoom komutlarının anlatılması. Tarama yapma ve yapılan taramanın düzeltilmesinin anlatılması ve uygulama yapılması - Tarama oluşturma, katmanlar ve özelliklerin tanıtımı, Katman ve katman araçlarının (LAYER ve LAYER TOOLS) anlatılması. | Yok |
6) | Metin, ölçü, numaralandırma özelliklerinin tanıtımı | Yok |
7) | Yazı yazma ve düzenleme, Tablo oluşturma ve Hızlı seçim yapma (QUICK SELECT) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması metin, ölçü, numaralandırma özelliklerinin tanıtımı. Vize projesi hakkında konuşma. | Yok |
8) | Ara Sınav | 1-7. Haftalar |
9) | Blok hazırlama ve yönetme. Plot özelliklerinin tanıtımı. Autocad programını kullanarak 2 boyutta iç mekan ve mobilya çalışmasının çizimi, yerleşimi. | Yok |
10) | Autocad programını kullanarak 2 boyutta iç mekan ve mobilya çalışmasının çizimi, yerleşimi. | Yok |
11) | Import, Export özelliklerinin tanıtımı. | Yok |
12) | Yazı yazma, pafta oluşturma, farklı kaydetme yöntemleri | Yok |
13) | Autocad programını kullanarak 2 boyutta plan çizimine başlama | Yok |
14) | Autocad programını kullanarak 2 boyutta plan çizimi devamı | Yok |
15) | Bitirme projesi hakkında konuşma. | Yok |
16) | Final | 1-15. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkçe: AutoCAD 2024 Eğitim Kitabı – Hüseyin Demirtaş Autodesk Official Training Guide: AutoCAD Fundamentals – Autodesk Press (çeviri baskıları kullanılabilir) İngilizce: AutoCAD 2024 Instructor – James A. Leach, Shawna Lockhart AutoCAD 2024 and AutoCAD LT 2024 Essentials – Scott Onstott |
Diğer Kaynaklar: | Türkçe: Mehmet Şahin – AutoCAD ile Teknik Çizim Ahmet Şen – AutoCAD 2D Uygulamalı Eğitim Kitabı İngilizce: Autodesk – AutoCAD 2024 Help Documentation (online) Ellen Finkelstein – AutoCAD 2024 Bible |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 3 | 16 |
Toplam İş Yükü | 117 |