Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI430 | ||||
Ders İsmi: | Photoshop’ta Dijital Tasarım I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞR. GÖR. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin Adobe Photoshop programını kullanarak temel dijital tasarım prensiplerini kavramalarını ve uygulamalarını sağlamaktır. Öğrenciler; resim işleme, görsel düzenleme, seçim ve boyama araçlarının kullanımı, katman yönetimi, metin düzenleme ve grafik tasarım öğeleriyle dijital kompozisyon oluşturma becerilerini geliştireceklerdir. Ders sonunda öğrenciler, dijital ortamda yaratıcı görsel tasarımlar üretebilme yetkinliği kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, resim işleme programlarının işlevleri ve Adobe Photoshop'un temel özellikleri tanıtılacaktır. Görüntü işleme, resim düzenleme, seçim araçları, boyama araçları, renk ve ışık ayarları, görsel tasarım öğelerinin dijital ortamda kullanımı, metin düzenleme, katman yönetimi, doku oluşturma ve filtre uygulamaları gibi temel Photoshop becerileri ele alınacaktır. Ayrıca, grafik tasarım elemanları kullanılarak logo ve kurumsal kimlik gibi ürünlerin tasarımı üzerinde uygulamalar yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adobe Photoshop'un temel özelliklerini ve araçlarını etkin bir şekilde kullanır. 2) Resim işleme ve düzenleme tekniklerini uygular. 3) Görsel tasarımda seçim ve boyama araçlarını kullanarak dijital düzenlemeler yapar. 4) Katman yönetimi, filtre uygulamaları ve efekt verme işlemlerini gerçekleştirir. 5) Metin düzenleme ve yazı efektleri oluşturma tekniklerini uygular. 6) Dijital tasarım prensiplerine uygun özgün görsel kompozisyonlar geliştirir. 7) Grafik tasarım ürünleri (logo, kurumsal kimlik vb.) tasarlayarak dijital iletişim projeleri üretir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Resim işleme programlarının işlevini ve Adobe Photoshop programının genel özelliklerini kavrama. | Yok |
2) | Görüntü işleme, resim düzenleme. Resim formatlarını, dosya görüntüleme kaydetme ve dosya türlerini kavrama. | Yok |
3) | Araçlar panelini, araç kutusundaki araçları kullanabilme | Yok |
4) | Seçim Araçları, Boyama Araçları. | Yok |
5) | Resim üzerinde seçim yapmayı kavrama | Yok |
6) | Görseler üzerinde renk ve ışık ayarlarını yapma. | Yok |
7) | Dijital ortamda nokta, doku, çizgi, ışık, form, gibi tasarım öğelerinin dijital ortamda irdeleyebilme. Örnek çalışmalar eşliğinde Grafik Tasarım alanında kullanılan programların temel özelliklerinin kullanabilme. | Yok |
8) | Ara Sınav | 1-7. Haftalar |
9) | Grafik tasarım öğelerini kullanarak kavrama yönelik kompozisyon uygulamaları yapabilme. Çizgi, leke, doku, ton gibi öğelerle değişik teknikler kullanarak serbest grafik denemeleri yapabilme | Yok |
10) | Görselleri dönüştürme ve ölçeklendirme | Yok |
11) | Metin işlemleri, yazı ekleme ve yazılara efekt vermeyi kavrama. | Yok |
12) | Sayfa üzerinde çizim işlemlerini gerçekleştirme. | Yok |
13) | Boyama, renk değiştirme, doku ve arka plan oluşturma. | Yok |
14) | Katman (Layer) Paneli, katmanlarla çalışabilme ve fitreleri uygulama. | Yok |
15) | Görsel iletişimin temel elemanları ile grafik tasarım elemanı olarak logo, kurumsal kimlik gibi grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilme. | Yok |
16) | Final | 1-15. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkçe: Adobe Photoshop CC Eğitim Kitabı – Hüseyin Güven Photoshop ile Görsel Tasarım Teknikleri – Mehmet Şahin İngilizce: Adobe Photoshop Classroom in a Book (2024 Release) – Conrad Chavez, Andrew Faulkner Photoshop CC For Dummies – Peter Bauer |
Diğer Kaynaklar: | Türkçe: Adobe Türkiye Resmi Eğitim Dökümanları Görsel Tasarım ve Dijital Sanat Üzerine Akademik Makaleler İngilizce: Adobe Photoshop Online Tutorials (Adobe Official Site) Creative Bloq: Photoshop Tips and Techniques Articles Lynda.com (LinkedIn Learning) Photoshop Eğitim Videoları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |||||||||||||
1) Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |||||||||||||
1) Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |||||||||||||
2) Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |||||||||||||
2) Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |||||||||||||
3) Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |||||||||||||
3) Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||||
4) Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |||||||||||||
4) İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |||||||||||||
5) Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |||||||||||||
6) Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir tasarım ekibinin sahip olduğu yapı ve dinamikleri kavrayarak farklı disiplinlerdeki takım üyeleri ile üretim süreçlerini bir akış içerisinde sürdürebilmek. | |
1) | Tasarım üretmek için gerekli olan bilgisayar teknolojilerine dair gerekli bilgi ve beceriye sahip olmak. | |
1) | Tasarlama, geliştirme ve sunum süreçlerini doğru teorik adımları uygulayarak yönetebilme ve baştan sona üretim sürecine dahil olabilmek. | |
1) | Tasarım süreçlerine hakim olarak, farklı problemleri bu kavramlar üzerinden eleştirebilmek ve değerlendirebilmek. | |
1) | Görsel İletişim Tasarımının kavramsal önemini anlayıp kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı tasarımlar geliştirme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Görsel tasarımların deneyim içerisinde fikir, mesaj ve duyguyu iletme biçimlerini anlayarak iletişim ve tasarım süreçleriyle dengeli interaktif anlatılar oluşturabilmek. | |
2) | Farklı disiplinlerden yararlanarak tasarıma dair mevzuları konu alan durum ve olguları analiz etmek, değerlendirmek ve yorumlayabilmek. | |
3) | Farklı medyalar için bileşenler üreterek profesyonel projeler geliştirebilmek, bu bileşenleri geliştirilen tasarımlar bağlamında tutarlı biçimde değerlendirebilmek. | |
3) | Görsel iletişim ürünleri için tasarım odaklı düşünme süreçlerini analiz edebilmek ve kullanabilmek. | |
4) | Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarım geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olma, bilgisayar destekli tasarım uygulamalarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hakim şekilde kullanabilmek. | |
4) | İletişim tasarımı ürünleri için etkili görsel ve işitsel çözümler uygulayarak bu tasarımları teması, konu ve hedef kitle bağlamında etkili biçimde kullanabilmek. | |
5) | Çağdaş tasarım metodolojisine hakim olmak; tasarımların hedef kitlesini ön plana alarak kitleye hitap eden tasarımlar üretmek. | |
6) | Kullanıcıların, hedef kitlenin deneyimini anlamak, ölçme yöntemlerini kavramak ve tasarım sürecinde bu konseptlerden faydalanmak.. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 2 | 2 | 60 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |