Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI430 | ||||
Ders İsmi: | Photoshop’ta Dijital Tasarım I | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞR. GÖR. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin Adobe Photoshop programını kullanarak temel dijital tasarım prensiplerini kavramalarını ve uygulamalarını sağlamaktır. Öğrenciler; resim işleme, görsel düzenleme, seçim ve boyama araçlarının kullanımı, katman yönetimi, metin düzenleme ve grafik tasarım öğeleriyle dijital kompozisyon oluşturma becerilerini geliştireceklerdir. Ders sonunda öğrenciler, dijital ortamda yaratıcı görsel tasarımlar üretebilme yetkinliği kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, resim işleme programlarının işlevleri ve Adobe Photoshop'un temel özellikleri tanıtılacaktır. Görüntü işleme, resim düzenleme, seçim araçları, boyama araçları, renk ve ışık ayarları, görsel tasarım öğelerinin dijital ortamda kullanımı, metin düzenleme, katman yönetimi, doku oluşturma ve filtre uygulamaları gibi temel Photoshop becerileri ele alınacaktır. Ayrıca, grafik tasarım elemanları kullanılarak logo ve kurumsal kimlik gibi ürünlerin tasarımı üzerinde uygulamalar yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Adobe Photoshop'un temel özelliklerini ve araçlarını etkin bir şekilde kullanır. 2) Resim işleme ve düzenleme tekniklerini uygular. 3) Görsel tasarımda seçim ve boyama araçlarını kullanarak dijital düzenlemeler yapar. 4) Katman yönetimi, filtre uygulamaları ve efekt verme işlemlerini gerçekleştirir. 5) Metin düzenleme ve yazı efektleri oluşturma tekniklerini uygular. 6) Dijital tasarım prensiplerine uygun özgün görsel kompozisyonlar geliştirir. 7) Grafik tasarım ürünleri (logo, kurumsal kimlik vb.) tasarlayarak dijital iletişim projeleri üretir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Resim işleme programlarının işlevini ve Adobe Photoshop programının genel özelliklerini kavrama. | Yok |
2) | Görüntü işleme, resim düzenleme. Resim formatlarını, dosya görüntüleme kaydetme ve dosya türlerini kavrama. | Yok |
3) | Araçlar panelini, araç kutusundaki araçları kullanabilme | Yok |
4) | Seçim Araçları, Boyama Araçları. | Yok |
5) | Resim üzerinde seçim yapmayı kavrama | Yok |
6) | Görseler üzerinde renk ve ışık ayarlarını yapma. | Yok |
7) | Dijital ortamda nokta, doku, çizgi, ışık, form, gibi tasarım öğelerinin dijital ortamda irdeleyebilme. Örnek çalışmalar eşliğinde Grafik Tasarım alanında kullanılan programların temel özelliklerinin kullanabilme. | Yok |
8) | Ara Sınav | 1-7. Haftalar |
9) | Grafik tasarım öğelerini kullanarak kavrama yönelik kompozisyon uygulamaları yapabilme. Çizgi, leke, doku, ton gibi öğelerle değişik teknikler kullanarak serbest grafik denemeleri yapabilme | Yok |
10) | Görselleri dönüştürme ve ölçeklendirme | Yok |
11) | Metin işlemleri, yazı ekleme ve yazılara efekt vermeyi kavrama. | Yok |
12) | Sayfa üzerinde çizim işlemlerini gerçekleştirme. | Yok |
13) | Boyama, renk değiştirme, doku ve arka plan oluşturma. | Yok |
14) | Katman (Layer) Paneli, katmanlarla çalışabilme ve fitreleri uygulama. | Yok |
15) | Görsel iletişimin temel elemanları ile grafik tasarım elemanı olarak logo, kurumsal kimlik gibi grafik tasarım ürünlerini tasarlayabilme. | Yok |
16) | Final | 1-15. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkçe: Adobe Photoshop CC Eğitim Kitabı – Hüseyin Güven Photoshop ile Görsel Tasarım Teknikleri – Mehmet Şahin İngilizce: Adobe Photoshop Classroom in a Book (2024 Release) – Conrad Chavez, Andrew Faulkner Photoshop CC For Dummies – Peter Bauer |
Diğer Kaynaklar: | Türkçe: Adobe Türkiye Resmi Eğitim Dökümanları Görsel Tasarım ve Dijital Sanat Üzerine Akademik Makaleler İngilizce: Adobe Photoshop Online Tutorials (Adobe Official Site) Creative Bloq: Photoshop Tips and Techniques Articles Lynda.com (LinkedIn Learning) Photoshop Eğitim Videoları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
2) Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||
3) Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||
4) Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
5) Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||
6) Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
7) Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | |||||||||||||||
8) Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | |||||||||||||||
9) Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | |||||||||||||||
10) .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | |||||||||||||||
11) Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | |||||||||||||||
12) Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||||
13) Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
14) Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | |||||||||||||||
15) Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık, eğitim ve destek hizmetleri, organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. | 1 |
2) | Çocuk Gelişimi disiplininin temel bilgi ve becerilerinin yanına sağlık, eğitim, psikoloji gibi bilimleri de ekleyerek bu bilim dallarını etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
3) | Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki uygulamalarda bireysel ve ekip üyesi olarak kendini ifade eder, gerekli mesleki çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sorumluluk alır. | 1 |
4) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel kavram, yaklaşım ve teorileri anlayarak güncel yaşantıları ile ulusal ve uluslararası gelişmeleri ilişkilendirir. | 1 |
5) | Çocuk Gelişimi alanında tüm çalışmalarda toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 1 |
6) | Çocuk Gelişimi disiplininin gerektirdiği bilgi ve becerileri temel alarak karşılaşılan sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 1 |
7) | Çocuk Gelişimi ile ilgili yaşam boyu öğrenmeye ilişkin öğrenme gereksinimlerini belirler ve gerekli yönlendirmeleri yapar. | 1 |
8) | Çocuk Gelişimine yönelik çalışmalarda aile ve çocuk ile sosyal, kültürel yapıya uygun etkili iletişim kurar ve iş birliği içinde çalışır. | 1 |
9) | Çocuk Gelişimi alanının gerektirdiği materyalleri (kitap, bilgi notu, kitapçık, oyuncak, eğitici öğretici araçlar vb.) planlar, hazırlar, değerlendirir ve materyalleri çocuğun ve ailenin yüksek yararına uygun olarak kullanır. | 1 |
10) | .Çocuk Gelişimi ile ilgili eğitim, adalet, kültür, sağlık ve ilgili diğer kuruluşlarındaki mesleki uygulamalar için gerekli temel bilgiye sahip olur. | 1 |
11) | Mesleki alandaki tüm uygulamalarda ve sosyal ilişkilerinde, meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına uygun davranır. | 1 |
12) | Çocuk Gelişimi konusunda toplumu ve diğer meslek gruplarını bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapar. | 1 |
13) | Avrupa bilgisayar kullanma lisansı açısından ileri düzey bilgisayar kullanma becerilerine sahiptir. | 1 |
14) | Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 seviyesi İngilizce dil hakimiyetine sahiptir. | 1 |
15) | Çocuk Gelişimi alanında sosyal hakların evrenselliği ve kalite kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında duyarlılık gösterir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 2 | 2 | 60 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 2 | 9 | |||
Final | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |