Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI429 | ||||
Ders İsmi: | Yara İyileşmesi ve İnovatif Yöntemler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ATİYE TÜRKER | ||||
Dersi Veren(ler): | Atiye TÜRKER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Deri fizyolojisinin detaylıca kavranarak yara oluşum ve iyileşmesine etki eden kavramlar ışığında yaraya ait belirti, bulguların tanımlanması ve geleneksel ve modern yara iyileşme ve bakım yöntemlerinin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | Deri fizyolojisi, yara oluşumu, yara iyileşmesinde kullanılan klasik, modern yöntemler, biyoteknolojik ürünler ve yara bakımını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deri fizyolojisini bilir 2) Yara oluşum ve iyileşme aşamalarını ayrıntılı açıklar 3) Yara iyileşmesi için kullanılan yöntemlerin mekanizmasını kavrar 4) Yara bakımı ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olur 5) Yara oluşumu ve iyileşmesine yönelik literatür tarama, araştırma ve iş birliği becerisi edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı, Giriş, Amaç ve Öğrenim Hedefleri | Ganong’un Tıbbi Fizyolojisi (Ç. Editörü Ümmühan İşoğlu Alkaç) |
2) | Deri Fizyolojisine giriş - lipidler | Makale; "The heterogeneity and complexity of skin surface lipids in human skin health and disease" https://doi.org/10.1016/j.plipres.2023.101264 |
3) | Deri Fizyolojisi - devam | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
4) | Yara Türleri ve yara oluşum mekanizması | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
5) | Yara iyileşme süreci ve fizyolojisi 1. kısa sınav | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
6) | Yara iyileşmesini etkileyen faktörler | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
7) | Yara iyileşmesini etkileyen faktörler | Ders notu kaynakçasında belirtilen kitap ve makaleler |
8) | Vize // 2. kısa sınav | |
9) | Klasik yara bakım ürünleri | |
10) | Modern yara bakım ürünleri | |
11) | Yara takibinde biyoteknolojik ürünler - proje sunumları | |
12) | Yara bakımında nanoteknolojik ürünler - proje sunumları | |
13) | Antibakteriyel ve antimikrobiyal yara bakım ürünleri - proje sunumları | |
14) | Akut ve Kronik Yara Bakımı - proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Biyoteknolojiye Giriş Biyomalzemeler Tıbbi Fizyoloji |
Diğer Kaynaklar: | Biyoteknolojiye Giriş Biyomalzemeler Tıbbi Fizyoloji |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 66 |
Sunum / Seminer | 4 | 4 |
Proje | 4 | 4 |
Ödevler | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 113 |