Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin inanç sistemleri ve kültürel yapılar arasındaki karmaşık ilişkileri sosyolojik bir perspektifle anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, farklı toplumların inançları nasıl oluşturduğunu, yorumladığını ve uyguladığını inceleyerek, kültürel normlar, değerler ve toplumsal yapılarının inançlar üzerindeki etkilerini analiz edeceklerdir. Bu sayede, dünya genelindeki inanç sistemlerinin çeşitliliği ve ortak yönleri hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştireceklerdir. Ders kapsamında yapılacak çapraz kültürel analizler, öğrencilerin inançların bireysel kimlikler ve toplumsal dinamiklerin şekillenmesindeki rolünü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerine olanak tanıyacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, inanç sistemleri ile kültürel yapılar arasındaki karmaşık ilişkiyi sosyolojik bir bakış açısıyla inceler. Öğrenciler, çeşitli toplumların inançları nasıl oluşturduğunu, yorumladığını ve uyguladığını; kültürel normlar, değerler ve toplumsal yapılarının etkisini araştıracaklardır. Çapraz kültürel analizler yoluyla, dünya çapındaki inanç sistemlerinin çeşitliliği ve ortak yönleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında, öğrenciler dersler, tartışmalar ve vaka çalışmaları aracılığıyla inançların bireysel kimlikler ve toplumsal dinamiklerin şekillenmesindeki rolünü eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyolojinin temel kavramları ve sosyolojik hayal gücü tanıtılır. |
|
2) |
Kültür ve toplumsal yapı arasındaki ilişki ele alınır.
|
|
3) |
İnanç sistemlerinin sosyolojik bir bakış açısıyla analizi yapılır. Öğrencilere inanç sistemlerinin oluşum ve devam süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapılır |
|
4) |
Dinin toplumsal işlevleri ve sekülerleşme süreçleri incelenir. |
|
5) |
Kültürlerarası farklılıklar ve benzerlikler araştırılır. |
|
6) |
Kimlik ve toplumsal aidiyet kavramları kültürel bağlamda ele alınır. |
|
7) |
Kültürel görecelilik ve etnosentrizm tartışılır. |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
İnanç sistemlerinin toplumsal değişim üzerindeki etkisi değerlendirilir. |
|
10) |
Modernleşme, küreselleşme ve kültürel değişim süreçleri tartışılır. |
|
11) |
İnanç sistemleri ve toplumsal eşitsizlikler arasındaki bağ incelenir. |
|
12) |
Dinin politik davranışlar ve kamu kültürü üzerindeki etkisi analiz edilir. |
|
13) |
Dini kurumların toplumsal etkileri vaka çalışmalarıyla ele alınır. |
|
14) |
Genel bir özet yapılarak ders boyunca tartışılan konular gözden geçirilir. |
|
15) |
Final sınavı. Öğrencilere evde cevaplamaları için 5 soru verilir. Derste öğrendiklerini kendi hayat deneyimleri ile harmanlayarak cevaplamaları beklenir. |
|
16) |
Final haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. |
|
3) |
Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. |
|
4) |
Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. |
|
5) |
Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. |
|
6) |
Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. |
|
7) |
Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. |
|
8) |
Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. |
|
9) |
Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
10) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|