Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin inanç sistemleri ve kültürel yapılar arasındaki karmaşık ilişkileri sosyolojik bir perspektifle anlamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, farklı toplumların inançları nasıl oluşturduğunu, yorumladığını ve uyguladığını inceleyerek, kültürel normlar, değerler ve toplumsal yapılarının inançlar üzerindeki etkilerini analiz edeceklerdir. Bu sayede, dünya genelindeki inanç sistemlerinin çeşitliliği ve ortak yönleri hakkında derinlemesine bir kavrayış geliştireceklerdir. Ders kapsamında yapılacak çapraz kültürel analizler, öğrencilerin inançların bireysel kimlikler ve toplumsal dinamiklerin şekillenmesindeki rolünü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmelerine olanak tanıyacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, inanç sistemleri ile kültürel yapılar arasındaki karmaşık ilişkiyi sosyolojik bir bakış açısıyla inceler. Öğrenciler, çeşitli toplumların inançları nasıl oluşturduğunu, yorumladığını ve uyguladığını; kültürel normlar, değerler ve toplumsal yapılarının etkisini araştıracaklardır. Çapraz kültürel analizler yoluyla, dünya çapındaki inanç sistemlerinin çeşitliliği ve ortak yönleri hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirilmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında, öğrenciler dersler, tartışmalar ve vaka çalışmaları aracılığıyla inançların bireysel kimlikler ve toplumsal dinamiklerin şekillenmesindeki rolünü eleştirel bir şekilde değerlendireceklerdir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyolojinin temel kavramları ve sosyolojik hayal gücü tanıtılır. |
|
2) |
Kültür ve toplumsal yapı arasındaki ilişki ele alınır.
|
|
3) |
İnanç sistemlerinin sosyolojik bir bakış açısıyla analizi yapılır. Öğrencilere inanç sistemlerinin oluşum ve devam süreçleri ile ilgili bilgilendirme yapılır |
|
4) |
Dinin toplumsal işlevleri ve sekülerleşme süreçleri incelenir. |
|
5) |
Kültürlerarası farklılıklar ve benzerlikler araştırılır. |
|
6) |
Kimlik ve toplumsal aidiyet kavramları kültürel bağlamda ele alınır. |
|
7) |
Kültürel görecelilik ve etnosentrizm tartışılır. |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
İnanç sistemlerinin toplumsal değişim üzerindeki etkisi değerlendirilir. |
|
10) |
Modernleşme, küreselleşme ve kültürel değişim süreçleri tartışılır. |
|
11) |
İnanç sistemleri ve toplumsal eşitsizlikler arasındaki bağ incelenir. |
|
12) |
Dinin politik davranışlar ve kamu kültürü üzerindeki etkisi analiz edilir. |
|
13) |
Dini kurumların toplumsal etkileri vaka çalışmalarıyla ele alınır. |
|
14) |
Genel bir özet yapılarak ders boyunca tartışılan konular gözden geçirilir. |
|
15) |
Final sınavı. Öğrencilere evde cevaplamaları için 5 soru verilir. Derste öğrendiklerini kendi hayat deneyimleri ile harmanlayarak cevaplamaları beklenir. |
|
16) |
Final haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. |
|
2) |
Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. |
|
3) |
Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
4) |
Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. |
|
5) |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. |
|
6) |
Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
8) |
Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. |
|
10) |
Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
11) |
Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. |
|
12) |
Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
13) |
Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
|
14) |
Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. |
|
15) |
Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
|