Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI422 | ||||
Ders İsmi: | Avrupa Siyaseti | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. CAN DONDURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | nurdan bozkurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çağdaş Avrupa'da siyaseti şekillendiren temel konuların önemini anlamak ve hem Avrupa ülkeleri içinde hem de bunlar arasında siyasi çekişmelere işaret eden merkezi tartışmaları belirlemek. Genel olarak Avrupa siyasetini ve özel olarak çağdaş Avrupa'nın siyasi çatışmalarını ve gerilimlerini eleştirel olarak analiz etme becerilerini geliştirmek. Ulusal politika ile Avrupa entegrasyonu projesi/gerçekliği arasındaki değişen ilişkiyi anlamak ve değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, Avrupa ve Avrupa Birliği için merkezi öneme sahip konulara eğileceğiz. Bunu birbiriyle ilişkili üç perspektife odaklanarak yapacağız. İlk olarak, çağdaş Avrupa'nın ulusal yaşamını biçimlendiren temel siyasi meselelere ve tartışmalara özel önem veren bir dizi Avrupa ülkesini analiz edeceğiz. İkinci olarak, bu temel konuların “Avrupalılaşma” derecesini vurgulayarak AB'nin üye devletler üzerindeki etkisine odaklanacağız. Üçüncü olarak, küreselleşmiş bir dünyada ulusal siyaset ve Avrupa bütünleşmesi arasındaki değişen ilişkiyi ve bunun Avrupa'nın geleceği için sahip olabileceği olası uzun vadeli etkiyi inceleyeceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Avrupa Birliği'nin tarihsel gelişimini ve evrimini kavramak 2) Günümüzde Avrupa siyasetindeki temel tartışmaları değerlendirmek 3) Günümüz Avrupa siyasetindeki gelişmeleri eleştirel bir bakışla analiz etmek 4) Avrupa bütünleşmesinin karşı karşıya olduğu meydan okumalar ve umutlara dair kapsamlı bir anlayış geliştirmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Avrupa ve Avrupalılaşma | |
3) | Avrupa, Ulus devletler ve Avrupa bütünleşmesi | |
4) | Çok seviyeli Avrupa yönetişim sistemi | |
5) | Ulusal parlamentolar ve AB | |
6) | Hukuk Politikaları | |
7) | Siyasal Partiler ve Avrupa Parlamentosu | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Seçimler ve Oy verme | |
10) | Sivil Toplum | |
11) | Avrupa Sağı, Avrupa Solu: Siyaset ve Pazar | |
12) | "Avrupa Kalesi?" Göçmenler ve Azınlıklar | |
13) | Avrupa ve Dünya | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | European Politics. A Comparative Introduction. Tim Bale. 2017. Palgrave MacMillan |
Diğer Kaynaklar: | Politics in the European Union. Ian Bache, Simon Bulmer, Stephen George, Owen Parker, Charlotte Burns. 2020. Oxford University Press |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |||||||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |||||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |||||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |||||||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |||||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |||||||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |||||||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |||||||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 52 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 |
Ödevler | 7 | 19 |
Ara Sınavlar | 7 | 14 |
Final | 13 | 32 |
Toplam İş Yükü | 125 |