Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin mesleki formasyonlarını kazanırken beraberinde mesleklerini etkileyecek çevresel faktörler konusunda farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak, bu doğrultuda global bir konu olan küresel iklim değişikliğine nelerin sebep olduğunu ve iklim değişikliğinin nelere sebep olabileceğini bilerek bu etkilerin iş dünyasına maliyetini öngörmelerini sağlamak, bu etkileri en aza indirgeyecek proje ve faaliyetlere yönlendirmek, net sıfır emisyon hedefleri doğrultusunda mevcut faaliyetler için yeni teknikler geliştirilmesi ve ayrıca yeni faaliyet alanları ve yeni iş kollarına hakim olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; iklim; iklimin insan yaşamındaki önemi; küresel iklim değişikliği; küresel iklim değişikliğinin kaynağı; küresel iklim değişikliğini önleyici uluslararası organizasyon ve girişimler; Avrupa Yeşil Mutabakatı ve uluslararsı ticarete etkileri, sınırda karbon düzenleme mekanizması, yeşil dönüşüm kapsamında, yeşil pazarlama, yeşil finansman, yeşil üretim, yeşil tüketim kavram ve yöntemleri, Küresel iklim değişikliğinin sektörel etkilerini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklim ve İklimi Etkileyen Faktörler |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
2) |
İklim ve İklimi Etkileyen Faktörler |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
3) |
Küresel İklim Değişikliği ve İklim Değişikliğinin Doğal ve Antropojenik Kaynakları |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
4) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Global& Türkiye) |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
5) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel & Yaşamsal) |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği ders notları |
6) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel) |
Öğretim Üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
7) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel & Ekonomik & Uluslararası Ticaret) |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
8) |
İklim Değişikliğini Önlemede Uluslararası Girişimler |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
9) |
İş Dünyasında Yeşil Dönüşüm Hareketi |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
10) |
Yeşil Pazarlama- Yeşil Finansman – Yeşil Enerji |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
11) |
Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatı |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
12) |
AB Yeşil Mutabakatının Etkileri – Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
13) |
Düşük Karbon Ekonomisine Geçiş – Karbon ayak izi – Karbon Fiyatlandırma Mekanizmaları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
14) |
Yeşil Fırsatlar ve Karbon Yakalama Teknolojileri
İklim Değişikliği Kaynaklı Afetlerin Sektörlere Etkileri
|
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
15) |
Final Sınavları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
16) |
Final Sınavları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve
optisyenlik meslek mevzuatını bilir. |
|
2) |
Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. |
|
3) |
Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. |
|
4) |
Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. |
|
5) |
Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. |
|
6) |
Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. |
|
7) |
Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. |
|
8) |
Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . |
|
9) |
Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. |
|
10) |
Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. |
|
11) |
Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. |
|
12) |
Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. |
|
13) |
Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. |
|
14) |
Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. |
|
15) |
Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
|