Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin mesleki formasyonlarını kazanırken beraberinde mesleklerini etkileyecek çevresel faktörler konusunda farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak, bu doğrultuda global bir konu olan küresel iklim değişikliğine nelerin sebep olduğunu ve iklim değişikliğinin nelere sebep olabileceğini bilerek bu etkilerin iş dünyasına maliyetini öngörmelerini sağlamak, bu etkileri en aza indirgeyecek proje ve faaliyetlere yönlendirmek, net sıfır emisyon hedefleri doğrultusunda mevcut faaliyetler için yeni teknikler geliştirilmesi ve ayrıca yeni faaliyet alanları ve yeni iş kollarına hakim olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; iklim; iklimin insan yaşamındaki önemi; küresel iklim değişikliği; küresel iklim değişikliğinin kaynağı; küresel iklim değişikliğini önleyici uluslararası organizasyon ve girişimler; Avrupa Yeşil Mutabakatı ve uluslararsı ticarete etkileri, sınırda karbon düzenleme mekanizması, yeşil dönüşüm kapsamında, yeşil pazarlama, yeşil finansman, yeşil üretim, yeşil tüketim kavram ve yöntemleri, Küresel iklim değişikliğinin sektörel etkilerini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklim ve İklimi Etkileyen Faktörler |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
2) |
İklim ve İklimi Etkileyen Faktörler |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
3) |
Küresel İklim Değişikliği ve İklim Değişikliğinin Doğal ve Antropojenik Kaynakları |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
4) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Global& Türkiye) |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
5) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel & Yaşamsal) |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği ders notları |
6) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel) |
Öğretim Üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
7) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel & Ekonomik & Uluslararası Ticaret) |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
8) |
İklim Değişikliğini Önlemede Uluslararası Girişimler |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
9) |
İş Dünyasında Yeşil Dönüşüm Hareketi |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
10) |
Yeşil Pazarlama- Yeşil Finansman – Yeşil Enerji |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
11) |
Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatı |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
12) |
AB Yeşil Mutabakatının Etkileri – Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
13) |
Düşük Karbon Ekonomisine Geçiş – Karbon ayak izi – Karbon Fiyatlandırma Mekanizmaları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
14) |
Yeşil Fırsatlar ve Karbon Yakalama Teknolojileri
İklim Değişikliği Kaynaklı Afetlerin Sektörlere Etkileri
|
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
15) |
Final Sınavları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
16) |
Final Sınavları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. |
|
2) |
İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
3) |
Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. |
|
4) |
Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. |
|
5) |
Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. |
2 |
6) |
Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. |
|
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. |
|
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
|
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
|
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
|
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|