Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilerin mesleki formasyonlarını kazanırken beraberinde mesleklerini etkileyecek çevresel faktörler konusunda farkındalık kazanmalarına yardımcı olmak, bu doğrultuda global bir konu olan küresel iklim değişikliğine nelerin sebep olduğunu ve iklim değişikliğinin nelere sebep olabileceğini bilerek bu etkilerin iş dünyasına maliyetini öngörmelerini sağlamak, bu etkileri en aza indirgeyecek proje ve faaliyetlere yönlendirmek, net sıfır emisyon hedefleri doğrultusunda mevcut faaliyetler için yeni teknikler geliştirilmesi ve ayrıca yeni faaliyet alanları ve yeni iş kollarına hakim olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; iklim; iklimin insan yaşamındaki önemi; küresel iklim değişikliği; küresel iklim değişikliğinin kaynağı; küresel iklim değişikliğini önleyici uluslararası organizasyon ve girişimler; Avrupa Yeşil Mutabakatı ve uluslararsı ticarete etkileri, sınırda karbon düzenleme mekanizması, yeşil dönüşüm kapsamında, yeşil pazarlama, yeşil finansman, yeşil üretim, yeşil tüketim kavram ve yöntemleri, Küresel iklim değişikliğinin sektörel etkilerini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İklim ve İklimi Etkileyen Faktörler |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
2) |
İklim ve İklimi Etkileyen Faktörler |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
3) |
Küresel İklim Değişikliği ve İklim Değişikliğinin Doğal ve Antropojenik Kaynakları |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
4) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Global& Türkiye) |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
5) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel & Yaşamsal) |
Öğretim üyesinin blackboarda yüklediği ders notları |
6) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel) |
Öğretim Üyesinin blackboarda yüklediği notlar |
7) |
Küresel İklim Değişikliğinin Olası Etkileri (Sektörel & Ekonomik & Uluslararası Ticaret) |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
8) |
İklim Değişikliğini Önlemede Uluslararası Girişimler |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
9) |
İş Dünyasında Yeşil Dönüşüm Hareketi |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
10) |
Yeşil Pazarlama- Yeşil Finansman – Yeşil Enerji |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
11) |
Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatı |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
12) |
AB Yeşil Mutabakatının Etkileri – Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
13) |
Düşük Karbon Ekonomisine Geçiş – Karbon ayak izi – Karbon Fiyatlandırma Mekanizmaları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
14) |
Yeşil Fırsatlar ve Karbon Yakalama Teknolojileri
İklim Değişikliği Kaynaklı Afetlerin Sektörlere Etkileri
|
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
15) |
Final Sınavları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
16) |
Final Sınavları |
Öğretim üyesinin hazırladığı ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. |
|
2) |
Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. |
|
3) |
Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
4) |
Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. |
|
5) |
Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. |
|
6) |
Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. |
|
8) |
Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. |
|
9) |
Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. |
|
10) |
Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
11) |
Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. |
|
12) |
Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
13) |
Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
|
14) |
Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. |
|
15) |
Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
|