Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI414 | ||||
Ders İsmi: | Küresel Ekonomi ve Yeni Trendler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÜLSÜM SAVCI | ||||
Dersi Veren(ler): | Tezer Palacıoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tarihi, ekonomik, ticari, siyasi, sosyal, coğrafi, dini geçmiş ve güncel gelişmeler, ülkeler arasındaki anlaşmazlıklar ve işbirlikleri ışığında küresel meseleler ve ülkeler hakkında bir fikir vermek, gelecekte yükselmesi muhtemel pazarlar ve uluslararası ticaret konuları hakkında çıkarımlarda bulunmak, ve bu çıkarımlar çerçevesinde uygulanacak politika önerileri geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Bu ders, dünya siyasi ve teknoloji tarihi, uluslararası rekabet ve küresel ekonomik dinamikleri ele almaktadır. Dünyayı şekillendiren savaşlar, güncel anlaşmazlıklar, işbirliği alanları, dinin etkisi ve gelişen Afrika ekonomisi ve güncel uluslararası ekonomik, siyasi, sosyal, ticari gelişmeler gibi konular incelenecek, uluslararası ilişkiler analiz edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, dünya siyasi ve teknoloji tarihinin küresel gelişmeler üzerindeki etkilerini analiz edebilecektir. 2) Öğrenciler, uluslararası rekabet ve dış ticaret teorilerini açıklayarak ülkeler arasındaki ekonomik dinamikleri değerlendirebilecektir. 3) Öğrenciler, dünyayı şekillendiren savaşlar ve günümüz uluslararası anlaşmazlıklarını, dinin ticaret ve sosyal hayata etkisini tarihsel bağlamda yorumlayabilecektir. 4) Öğrenciler, dünya ticaret hacmi ve gelişmekte olan Afrika ekonomisi üzerine verileri analiz edebilecektir. 5) Öğrenciler sosyal medyanın günlük hayat, ekonomi ve ticaret üzerindeki etkisi hakkında fikir sahibi olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Küreselleşmenin Ekonomik Temelleri | |
2) | Tarihsel Süreçte Dünya Ekonomisinin Evrimi | |
3) | Ülkeler İtibariyle Dünya Ekonomisi | |
4) | Ülkeler İtibariyle Dünya Ekonomisi | |
5) | Dünyayı Şekillendiren Savaşlar, Güncel Anlaşmazlıklar | |
6) | Dünyayı Etkileyen Din | |
7) | Güncel Ekonomik Gelişmeler (Trump, Ticaret Savaşları) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dünya Dış Ticareti | |
10) | Dünya Dış Ticareti | |
11) | Küresel Ölçekte Ülkeler İtibariyle Mega Projeler | |
12) | Gelişen Afrika - Avrupa Birliği | |
13) | Dünya Ticaret Rotaları | |
14) | Sosyal Media | |
15) | Dönem Değerlenirmesi | |
16) | final sınav haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Keyder, Çağlar. Dünya Ekonomisi ve Türkiye: Küreselleşme Sürecinde Ekonomik Dönüşüm. İstanbul: Metis Yayınları, 2020. Acemoglu, Daron, and James A. Robinson. Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity, and Poverty. New York: Crown Business, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Krugman, Paul R., Maurice Obstfeld, and Marc Melitz. International Economics: Theory and Policy. 11th ed. Boston: Pearson, 2018. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |||||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |||||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 116 |